آیت الله خامنه ای خطاب به ترامپ: «شما غلط می کنید.»

آیت الله خامنه‌ ای، رهبر ایران در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر دست داشتن ایران در حوادث اخیر عراق گفت: «شما غلط می کنید.»

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در پیام سال جدید میلادی اظهار داشت که ایران مسوول کشته ‌شدگان و خسارات حوادث اخیر در عراق است.

وی تاکید کرد که «ایران بهای سنگینی خواهد پرداخت.»

اما آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب ایران این اظهارات را نشان دهنده واقعیت درونی رهبران امریکا دانسته و با اشاره به قضایای اخیر عراق خاطر نشان کرد که حمله امریکا به حشدالشعبی در واقع گرفتن انتقام داعش بود؛ زیرا آن نیرویی که داعش را زمین گیر کرد و از بین برد، بسیج مردمی عراق بود.

وی در حساب توئیتر خود نگاشته است «من و دولت و ملت ایران، جنایت امریکا در حمله به حشدالشعبی عراق را به ‌شدت محکوم می ‌کنیم».

رهبر انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد که رئیس جمهور امریکا در مطلبی گفته ما این مسائل را از چشم ایران می ‌بینم و به آن پاسخ خواهیم داد؛ اما باید به آنها گفت اولاً «غلط می کنید» زیرا این موضوع ربطی به ایران ندارد. ثانیاً باید منطقی باشید و بفهمید که علت اصلی این قضایا چیست؛ در حالی که آیت الله خامنه ای، امریکا را منطقی ندانست.

آیت الله خامنه‌ای افزود: «امریکایی‌ ها باید بفهمند که مردم منطقه همچون عراق و افغانستان، از آنها به دلیل جنایت هایشان متنفرند و این تنفر یک جا خود را نشان خواهد داد».

وی گفته است که ایران اگر بخواهد با کشوری مبارزه کند، صریح این کار را میکند و به منافع و عزت ملت ایران پایبند بوده و هرکس آن را تهدید کند بدون هیچ ملاحظه‌ ای با او روبرو شده و ضربه میزنیم.

این در حالی است که دو روز پیش امریکا در پاسخ به حمله راکتی یک قرارگاه نظامی اش در عراق، مراکز کتائب حزب الله وابسته به حشدالشعبی را مورد حمله قرار داد و شماری را از بین برد که این اقدام نیز روز گذشته با اعتراض مردم عراق در برابر سفارت امریکا در بغداد روبرو شد که معترضین بخش هایی از سفارت را به آتش کشیدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *