آگاهی دهی افغانها از طریق کمپین ضد مهاجرت

0,,18417048_303,00آلمان به منظور آگاهی بخشی به افغان هایی که قصد ترک افغانستان و مهاجرت به آلمان دارند، کمپین ضد مهاجرت تشکیل داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آلمان کمپینی را به منظور جلوگیری از مهاجرت افغان ها در افغانستان ایجاد کرده است. کمپین ایجاد شده توسط آلمان، به افغان هایی که قصد مهاجرت از کشورشان را دارند گوشزد می کند که فریب وعده های قاچاقچیان را نخورند.

هدف این کمپین، آگاهی دادن به افغان ها است که بدون اطلاعات کافی در دام سوء استفاده کنندگان نیفتند. کمپین مورد بحث پوسترهایی را به زبان دری و پشتو در افغانستان پخش کرده است که مضمون آنها هشدار به افغان ها درباره ترک کشورشان است.

این کمپین یک صفحه فیس بوک و یک وب سایت نیز راه اندازی کرد، کمپین به افغان ها هشدار می دهد که صرف مبالغ هنگفت برای رفتن به آلمان و دیگر کشورها بی فایده است.

در صفحه فیس بوک مورد بحث آمده است: قاچاقچیان انسان، واقعیت های تلخ سفر به سمت کشورهای اروپایی را به افغان ها نمی گویند و آنها تنها به فکر گرفتن اموال مهاجران هستند و هیچ اهمیتی برای جان آنها قائل نیستند.

کمپین ضد مهاجرت افغان ها طی بیانیه ای تصریح کرد: وعده هایی مانند اعطای حق شهروندی و اجازه اقامت نامحدود به مهاجران افغان شایعه است.

بیانیه تصریح می کند: افرادی که به صورت غیرقانونی وارد آلمان شده اند مجبور به ترک این کشور هستند و در صورت خارج نشدن از آلمان، اخراج می شوند.

Author

About Author