آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی افغانستان حتمی است

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان از طرح پیشنهادی جامعه مدنی در باره آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور استقبال کرده و خود را متعهد به آن دانسته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جامعه مدنی افغانستان یک طرح پیشنهادی در باره آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور را به ریاست جمهوری ارایه کرده است.

در همین حال آقای غنی گفته است که پس از مشورت های لازم با جامعه مدنی، احزاب سیاسی و متخصصین انتخابات، اصلاحات لازم در نظام انتخاباتی افغانستان انجام خواهد شد.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان به آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی متعهد می باشد و به محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری دستور داده است تا در مشورت با کمیسیون مستقل انتخابات و جامعه مدنی، مسایل مربوط به اصلاحات در کمیسیون مستقل انتخابات را تشخیص نماید.

رئیس جمهورغنی در جریان دیدار اخیرش با رییس و اعضای کمیسیون مستقل انتخابات، از آنها خواسته است تا نظریات شان را در رابطه به اصلاحات در کمیسیون مستقل انتخابات به صورت یک طرح کلی و منسجم ارائه نمایند تا اصلاحات در آن کمیسیون به طور شفاف و موثر تامین گردد.

براساس خبرنامه ای ارگ ریاست جمهوری، اشرف غنی اصلاحات در کمیسیون مستقل انتخابات را از اولویت های کاری خویش دانسته، تاکید می کند که اقدامات لازم در این راستا به زودترین فرصت روی دست گرفته خواهد شد.

تاکنون در باره طرح پیشنهادی جامعه مدنی افغانستان در باره آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور جزئیات ارایه نشده است که در کدام بخش اصلاحات به وجود خواهد آمد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *