آموزش موسیقی رایگان برای دخترها و آقایان در کابل !

دونرهای بزرگ بین المللی برخی از فعالیت های مدنی وفرهنگی را نیز درافغانستان مورد حمایت های مالی قرار میدهند، خانه فرهنگ افغانستان از جمله نهاد های فرهنگی کشور است که توسط سفارت امریکا حمایت مالی میشود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، خانه فرهنگ افغانستان از سه سال میشود که به فعالیت آغاز کرده واین نهاد در هنرموسیقی وسینما علاقمندان پسر و دختر را به شکل رایگان آموزش میدهد.

کاوه آیریک فلم ساز، تیاتریست و آموزگار درخانه فرهنگ افغانستان میگوید که ما در ۱۱ بخش آموزش میدهیم، در قسمت سینما، کارگردانی فلم کوتاه، فلم نامه نویسی، ادیت فلم، برداری، تیوری موسیقی، گیتار، ویلون، رباب، عکاسی وبلاگ نویسی.

آیریک افزود« این مرکزیک کتابخانه دارد، یک گالری دارد ویک نت کفه داردکه بشکل رایگان در خدمت علاقمندان وهنردوستان قرار دارند.»

به گفته ی آیریک بیش از ۱۰۰۰ تن از جوانان اعم از دختر و پسر تا کنون از این مرکز فارغ شده اند در هردوره این مرکز در حدود ۳۵۰ نفر آموزش میینند ط.وریکه ششمین دوره از این نهاد سند فراغت بدست آوردند.

محمد یکی هنرآموزان بخش موسیقی که نه ۹ ماه میشود در این مرکز به فراگیری هنر مسویقی پرداخته است میگوید« تقریبا نه ۹ ماهی میشود که من در اینجا هستم، کار بسیار عالی، استان خیلی ورزیده ومحیط هنری خوب است، استادن تلاش زیادی به خرج میدهند تا توانستیم که چیزی از هنر بدانیم.»

خانم رضایی هنرآموز بخش فلمنامه نویسی است به قول او شرایط برای خانم ها دراین نهاد خوب است کیفیت آموزشی نیز خوب است زیرا به شکل عملی نظری به پیش برده میشود.

او اضافه کرد« حتما ارزشی داشته که ما وقت خود را دراین سه ماه گذاشتیم و آمدیم تا چیزی بیاموزیم، قبلا من خودم داستان کوتاه مینوشتم، آمدم تا ببینم فلمنامه نویسی چه قسم است، بعد از آن تخصصی آموختم خوب بود استفاده بردیم.»

درخانه فرهنگ افغانستان بیشتر افراد مصروف آموزش های هستند که دربرخی از رسانه ها، نهاد های فرهنگی ودانشگاه ها مصروف کار ویا فراگیری تحصیل اند.

Author

About Author

4 thoughts on “آموزش موسیقی رایگان برای دخترها و آقایان در کابل !

  1. مه چیطور میتوانم در از پروسه بهره مند شوم یعنی چیطور میتوانم اشتراک نمایم اگر لطف نماید معلومات بدهد

  2. مه چیطور میتوانم از این پروسه بهره مند شوم یعنی چیطور میتوانم اشتراک نمایم اگر لطف نماید معلومات بدهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *