آمر معارف ولسوالی نهرین ولایت بغلان از چنگ اختطاف چیان فرار کرد

آمر معارف ولسوالی نهرین ولایت بغلان مدعی است که از چنگ افرادی که قصد اختطاف وی را داشتند، پس از لت و کوب و برداشتن زخم نجات یافته است.

عبدالبشیر بشریار آمر معارف نهرین به خبرگزاری خاورمیانه می‌گوید، شام روز گذشته (دوشنبه ۲۶ جدی) در نزدیکی خانه اش در شهر نو این ولسوالی مورد حمله سه فرد قرار گرفته و به شدت از ناحیه سر زخم برداشته است.

وی مدعی است که این اختطاف‌چیان با سلاح دست داشته شان قصد اختطاف وی را داشتند؛ اما بنابر ایستاده گی او آنان مؤفق به این کار نگردیدند.

سیدمحمود سادات فرمانده پولیس ولسوالی نهرین ضمن تایید لت و کوب آمر معارف نهرین به خبرگزاری خاورمیانه گفت، یکتن از عاملان این رویداد بازداشت شده و افراد دیگر نیز شناسایی گردیده اند.

فرمانده پولیس نهرین، حمله به جان آقای بشریار را کار افراد ولگرد می‌خواند و می‌گوید، تا کنون علت اصلی این قضیه روشن نشده است.

آمر معارف ولسوالی نهرین دلیل این رویداد را موضوعات سیاسی می‌خواند و مدعی است که پیش از این چندباری ذریعه تلیفون تهدید گردیده است.

در این حال غلام محی الدین پیکان ریس معارف ولایت بغلان به خبرگزاری خاورمیانه می گوید، مواردی چون لت و کوب، توهین و تحقیر بار بار در برابر کارمندان معارف این ولایت از سوی زورمندان محلی رخ داده است و اکثر اوقات نه پولیس و نه هم بخش های امنیتی دیگر کارمندان معارف را تأمین امنیت می کنند.

وی از این وضعیت ابراز نگرانی می کند و می گوید، ادامه این فرایند باعث انجام نیافتن وظایف مسؤلان اداره معارف در این ولایت می گردد.

این درحالیست که چندی پیش یک‌تن از معلمین ولسوالی خنجان از سوی گروه طالبان مسلح به قتل رسید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *