آمریکا: کوریای شمالی را در لیست کشورهای حامی تروریسم اضافه کرد

ترامپ با اضافه کردن نام کوریای شمالی در لیست کشورهای حامی تروریسم به وزارت عدلیه آمریکا اجازه داد تحریم های بیشتری علیه پیونگ یانگ وضع کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، طی سخنانی در آغاز جلسه کابینه در کاخ سفید ضمن اعلام  این خبر افزود: وزارت عدلیه تحریم‌های بیشتری را علیه این کشور اعمال خواهد کرد.

ترامپ مدعی است: امروز آمریکا کوریای شمالی را حامی تروریسم معرفی می‌کند؛ اقدامی که سال‌ها پیش باید انجام می‌شد، کوریای شمالی علاوه بر تهدید جهان با تسلیحات هسته‌ای، بارها از تروریسم در خاک کشورهای دیگر حمایت کرده است.

با این حال، کوریای جنوبی و جاپان از قرار گرفتن کوریای شمالی در فهرست کشورهای حامی تروریسم استقبال کردند اما گفتند که این اقدام می‌تواند واکنش‌هایی را از جانب پیونگ‌یانگ در پی‌داشته باشد.

“شینزو آبه”، نخست وزیر جاپان با استقبال از این اقدام ترامپ، خطاب به پارلمان این کشور گفته است که کوریای شمالی بیش از ۱۰۰ موشک “رودونگ” دارد که قابلیت هدف قرار دادن جاپان را دارند.

از سوی دیگر کارشناسان می گویند، اقدام ترامپ در قرار دادن نام کوریای شمالی در فهرست مذکور یک اقدام نمادین است چراکه کوریای شمالی هم اکنون نیز از جانب آمریکا تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار گرفته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *