آمریکا در پس پرده جنگ با یمن/ جنگ ها در یمن ۵۰ هزار قربانی گرفته است

محقیقان دیده بان حقوق بشر طی گزارش اعلام کردند که پس از تحقیقات در خصوص جنایات جنگی آئتلاف عربستان علیه یمن این نهاد توانسته ۹۰ حمله غیرقانونی ائتلاف متجاوز سعودی در یمن را به ثبت برسانند که نیمه از این حملات با استفاده از تسلیحات آمریکایی ها انجام شده است.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کریستین بکرلی، محقق سازمان دیده‌بان حقوق بشر روز گذشته در مصاحبه با رسانه ها اعلام کرد که پس از تحقیقات در خصوص جنایات یمن این سازمان توانسته اند که ۹۰ جنایت مرتکب شده عربستان در قبال یمن را به ثبت برساند که ۲۴ مورد از این جنایات توسط تجهیزات ساخت آمریکا انجام شده است.
بکرلی در خصوص نقش آمریکا در این حملات گفت با توجه به دخیل بودن آمریکا در جنگ ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن این کشور یکی از طرف های جنگی محسوب میشود.
این محقق سازمان حقوق بشر افزود ما توانسته ایم در حدود ۹۰ مورد از تخلفات ائتلاف متجاوز سعودی را که دریمن مرتکب شده اند آمریکا نیز درآن دست داشته است با اسناد و شواهد به ثبت برسانیم.
ضمن این جنایات عربستان در تازه ترین مورد هفته گذشته یک بس حامل کودکان را در ولایت صعده یمن مورد هدف قرار داد که در نتیجه آن ۵۵ تن از دانش آموزان کشته و بیش از ۷۷ تن دیگر زخم برداشتند.
این در حالی است که ائتلاف متجاوز سعودی به رهبری آمریکا حملات گسترده خود را بر یمن را به بهانه ای بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی از سال ۱۳۹۴ آغاز کرد و این کشور را مورد حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داد که سازمان ملل در تازه ترین آمارها گفت در جنگ های متمادی این سال ها بیش از ۵۰ هزار یمنی کشته شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *