آمریکا با روسیه در بحران سوریه همکاری نمیکند

0,,18740336_303,00معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرد مسکو از آمریکا برای همکاری در سوریه دعوت کرده است، ولی به نظر می رسد واشنگتن برای این کار آمادگی ندارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آناتولی آنتونوف در ششمین نشست مجمع امنیتی شیانگشان ضمن تاکید بر علاقمندی و آمادگی روسیه در همکاری با همه کشورها -بدون استثنا- از برقراری ارتباط مستقیم با ترکیه در باره همکاری در سوریه خبر داد.

وی همچنین گفت مسکو در باره همکاری بر سر بحران سوریه رایزنی هایی با اسرائیل انجام داده و تماس هایی با کشورهای خلیج فارس برقرار کرده است.

آنتونوف همچنین تصریح کرد، مقامات مسکو با شرکای آمریکایی خود در حال گفتگوهایی برسر توافق ایمنی پروازها بر فراز حریم هوایی سوریه هستند.

این در حالی است که به گفته این مقام ارشد دفاعی روسیه، برغم ارائه پیشنهادات مختلف مسکو در باره همکاری در سوریه، واشنگتن هنوز آمادگی کامل را در این زمینه ندارد.

آنتونوف با اشاره به همکاری و تعاملات نزدیک روسیه با مقامات نظامی سوریه خاطر نشان کرد، همه اقدامات نظامی و حملات هوایی روسیه با همکاری و اطلاعات دقیق نظامیان سوریه صرفا علیه اهداف و مواضع گروه تروریستی داعش در این کشور انجام می شود.

وی با رد گزارش ها و ادعاهای رسانه ای غرب مبنی بر اینکه روسیه در حملات هوایی مساجد و مردم سوریه را هدف قرار می دهد تاکید کرد، در این ماموریت های نظامی هیچکدام از مراکز و تاسیسات غیرنظامی و شهری این کشور مورد هدف قرار نگرفته اند.

بیش از ۵۰ فروند بالگرد و هواپیمای روسیه در پایگاه هوایی خمیمیم سوریه مستقر هستند.

هفته گذشته، چند فروند ناو روس از دریای خزر و در فاصله صدها مایلی سوریه با موشک های کروز مواضع و اهداف گروه تروریستی داعش را در این کشور مورد هدف قرار دادند.

Author

About Author