آمار طلاق در عربستان هولناک است

افزایش آمار طلاق در عربستان سعودی

گزارش ها درعربستان سعودی حاکی از است  که آمار طلاق  در این کشور هولناک است و سالانه آمار طلاق بالاتر از آمار ازدواج ها است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یک روزنامه سعودی الریاض گزارش داده است که دادگاه عالی کشور عربستان سعودی اعلام کرده است که در جریان ماه گذشته ۱۰ هزار مورد ازدواج را به ثبت رسانیده اند وضمن این در همین مدت بیش از ۵ هزار مورد طلاق  را نیز ثبت کرده اند.

در همین حال منال الزید کارشناس امور اجتماعی در این خصوص گفته است که خیانت های انترنتی در عربستان سعودی یکی از مهمترین عامل های طلاق در این کشور میباشد زیرا مصروف شدن همسران در شبکه های اجتماعی و بی توجه شدن به خانواده باعث بهم ریزی کانون گرم خانواده ها در عربستان شده است.

الزید افزود در کنار خیانت های دنیای مجازی نابسامانی های رفتاری فرزندان و نبود مهر و محبت میان اعضای خانواده یکی دیگر از عوامل مهم و مروج طلاق در بین سعودی ها میباشد.

او تصریح کرد جلوگیری از آمار بلند طلاق میان همسران با یافتن ریشه های خیانت، نادیده نگرفتن مشکلات کوچک و همدیگر پذیری ممکن است زیرا اگر به این مشکلات کوچک توجه صورت نگیرد موجب ایجاد یک دیوار بزرگ احساسی میان همسران خواهد شد که از بین بردن آن بسا دشوار است. این در حالی است که عربستان از برزگترین کشور های اسلامی در جهان است که زنان در این کشور با محدودیت های فراروانی دست و پنجه نرم میکنند هر چند در این اواخر به فرمان ولیهد این کشور یک تعداد از آزادی ها به زنان این کشور داده شد اما با وجود آن هم زنان در این کشور هنوز با مشکلات فراوان روبه رو هستند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *