آمار زنان قربانی جنایات داعش در عراق

یک گروه حقوق بشری در عراق اعلام کرد که ۴۰۰۰ زن در عراق قربانی جنایات گروه تروریستی داعش شده‌اند که در این میان زنان ایزدی و مسیحی بیشترین قربانیان را تشکیل می‌دهند.

یک گروه حقوق بشری در عراق اعلام کرد که ۴۰۰۰ زن در عراق قربانی جنایات گروه تروریستی داعش شده‌اند که در این میان زنان ایزدی و مسیحی بیشترین قربانیان را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یک گروه حقوق بشری در عراق فاش ساخت ۴۰۰۰ زن در عراق قربانی جنایات گروه تروریستی داعش شده‌اند.

این گروه که با عنوان “کمپین ملی حشد” فعالیت می‌کند تاکید کرد: عناصر داعش از زمان اشغال موصل در سال گذشته تاکنون، ۴۰۰۰ زن را کشته، به بردگی گرفته و یا مورد تجاوز قرار داده‌اند.

احمد الشمری سخنگوی رسمی کمپین ملی حشد با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای معالجه روانی زنانی که مورد تجاوز عناصر داعش قرار گرفتند، از تجاوز به عنوان یکی از بد‌ترین انواع جنایت یاد کرد.

وی افزود: در ماههای اخیر جنایات بسیار زشتی در حق زنان عراقی اتفاق افتاده است این جنایات از کشتار تا بردگی و از بردگی تا تجاوز مشاهده شده است و ۴۰۰۰ زن قربانی این جنایات شده‌اند. قتل، تجاوز و بردگی از بد‌ترین انواع نسل کشی به شمار می‌آیند.

الشمری ادامه داد: در این میان زنان ایزدی و مسیحی بیشترین قربانیان را تشکیل می‌دهند… جانیان متعمدانه تجاوز به برخی زنان و دختران را در دی وی دی‌هایی به تصویر کشیدند و این دی وی دی‌ها را برای خانواده این زنان و دختران ارسال کردند… ابعاد این جنایت بسیار زیاد است اما چون خانواده‌های قربانیان برای حفظ آبرویشان از افشای چنین جنایاتی خودداری می‌کنند نمی‌توان آمار دقیقی را در این زمینه ارائه کرد.

سخنگوی رسمی کمپین ملی حشد در ادامه از امریکا، دولت عراق و سازمان‌های بین المللی خواست برای معالجه روانی زنان قربانی برنامه ریزی کنند زیرا بی ‌توجهی به این موضوع مهم می‌تواند اوضاع را دشوار‌تر کند و سبب بروز مشکلات اجتماعی بیشتر شود.

سازمان ملل متحد نیز به مناسبت روز جهانی زن خواستار پاسخگویی به مطالبات یک میلیون و ۲۶۰ هزار زن آواره در عراق شد و شرایط این زنان را بسیار دشوار خواند.

سازمان عفو بین الملل اواخر سال گذشته در گزارشی اعلام کرده بود بسیاری از قربانیان جنسی داعش در سنین ۱۴ و ۱۵ سال و حتی کمتر هستند، این زنان و دختران به دلیل افتادن در دام بردگی جنسی زندگی خود را از دست داده اند.

Author

About Author