آمار تازه تلفات نظامیان امریکایی در افغانستان

وزارت دفاع ایالات متحده امریکا، گزارش تازه ای در مورد تلفات نظامیان این کشور در طول ۱۵ سال جنگ در افغانستان به نشر رساند.

image

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گزارش تازه پنتاگون، صبح امروز (۳۱اسد) به نشر رسیده و در اختیار رسانه های جهان قرار گرفته است.

در این گزارش آمده است که از آغاز حملات نظامیان امریکا بر علیه طالبان مسلح و دیگر گروه های مخالف حکومت کابل در سال ۲۰۰۱ تا حال، ۲۳۶۶ تن از نیروهای نظامی این کشور کشته و ۲۰ هزار و ۱۶۶ نظامی دیگر زخمی شده است.

بر بنیاد این گزارش، این نظامیان در جریان عملیات در مناطق مختلف افغانستان و یا هم حملات انفجاری و انتحاری کشته و زخمی شده‌ اند.

در بخشی از این گزارش آمده است که «کریستوفر ویلبور» آخرین نظامی کشته شده امریکایی در ولایت قندهار در جنوب کشور بوده؛ هرچند تاریخ دقیق کشته شدن این سرباز امریکایی در گزارش ذکر نشده است.

US-troops

گزارش تازه وزارت دفاع امریکا در حالی نشر می شود که باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا چندی پیش صلاحیت های نظامی نیروهایش در افغانستان را افزایش داده بود.

قابل ذکر است که هم اکنون ۹۸۰۰ نیروی نظامی امریکا در افغانستان حضور دارند؛ هرچند قرار بود تا پایان سال جاری میلادی؛ این تعداد به ۵۵۰۰ نظامی کاهش یابد؛ اما اوباما اعلام کرد که ۸۴۰۰ نظامی تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی در افغانستان حفظ خواهد شد.

Author

About Author