آمار تازه ای از تلفات یمنی ها و عربستان در جنگ ۱۲۵ روزه

یمن - دومقام های سازمان ملل متحد در یمن گزارش تازه ای را در باره آمار تلفات یمنی ها در اثر تجاوزات ۱۲۵ روزه عربستان سعودی در این کشور منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یک عضو دفتر سازمان ملل در صنعا گفته است که شبه نظامیان وابسته به عربستان در یمن از ابتدای تجاوز ائتلاف سعودی به خاک این کشور ۵۳۵ غیر نظامی را کشته اند.

براساس این گزارش در مدت ۱۲۵ روز تجاوز عربستان به خاک یمن، ۱۸۰ کودک و ۲۱۲ زن به شهادت رسیده اند.

منصور عالی شهریر، عضو دفتر سازمان ملل در یمن در گفت‌وگو با فارس گفته است که نظامیان تروریست هوادار منصور هادی و القاعده که با عربستان در کشتار مردم یمن همراهی می‌کنند از ابتدای تجاوز ائتلاف سعودی به خاک این کشور دست‌کم ۱۰ جنایت بزرگ مرتکب شده‌اند.

وی تاکید کرده است که در مجموع این تجاوزات به شهادت ۶۸۷ نفر در شهرهای عدن و تعز منجر شده است.

وی افزود: ۵۳۵ تن از جمع این کشته‌ها غیرنظامی هستند که شامل ۱۸۰ کودک و ۲۱۲ زن می‌شوند و ۳۰ تن دیگر هم از مبارزان ارتش و کمیته‌های انقلابی بودند.

روز سه‌شنبه (دیروز)، دفتر حقوق بشر سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی نیز همزمان اعلام کردند که آخرین آمار کشته‌ها و زخمی‌های جنگ در یمن به ۴۰۰۰ کشته و ۱۹۳۰۰ زخمی رسیده است.

براساس گزارشها سرویس اطلاعات عربستان از ابتدای حملات خود علیه یمن تاکنون درگیری تروریست‌ها در یمن را فرماندهی می‌کند و افسران سعودی و صدها تروریست خارجی در صف شبه نظامیان هوادار منصور هادی هستند.

آمار کشته شده های نظامیان سعودی در یمن به ۱۲۲ تن رسید

ارتش عربستانیک پایگاه خبری عربی شمار تلفات عربستان سعودی در تجاوز به یمن از آغاز تا روز ۱۲۵ جنگ را ۱۲۲ کشته و هزار زخمی اعلام کرد.

 بر اساس این گزارش، در این مدت، طی عملیات‌های نظامی و درگیری‌های مرزی یا حوادث مرتبط با جنگ علیه یمن، ۱۲۲ نظامی عربستانی کشته و نزدیک به ۱۰۰۰ نفر مجروح شده‌اند.

این منابع اعلام کردند که در شهر جنوبی «عدن» نیز شماری از نیروهای سعودی که حضوری محدود دارند، زخمی شده‌اند.

این آمار تا روز گذشته (سه شنبه) است و منابع یمنی آمار کشته‌های عربستان را بیش از این عدد می‌دانند.

مناطق مرزی شمال غرب یمن تقریبا هر روز شاهد درگیری میان کمیته‌های مردمی و ارتش یمن با نیروهای سعودی است.

این امر تقریبا از اوایل ماه می گذشته تاکنون ادامه دارد و کمیته‌های مردمی یمن در واکنش به تجاوزات مستمر سعودی‌ها، به سوی دو منطقه مرزی «جازان»، «عسیر» و «نجران» خمپاره شلیک می‌کنند.

Author

About Author