آمار اعدام طی دو ماه گذشته در عربستان به ۶۹ تن رسید

دادگا عربستانبراساس تازه ترین گزارشها از عربستان سعودی، این کشور از اوایل سال جاری میلادی یعنی طی دو ماه گذشته بیشترین آمار اعدام را داشته و در آخرین مورد ۵ نفر را به جرم جرایم جنایی «قتل و قاچاق مواد مخدر» اعدام کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، با اعدام ۵ نفر دیگر آمار افراد اعدام شده از آغاز سال جاری میلادی تا کنون به ۶۹ تن رسیده است.

یک تبعۀ قطری و یک تبعۀ اردنی به همراه سه تبعۀ عربستان آخرین مورد از اعدام های است که در جریان دو ماه گذشته در عربستان سعودی صورت گرفته است.

خبرگزاری رسمی عربستان به نقل از وزارت داخله این کشور اعلام کرد: محمد بن مبارک سعیدان الجربوعی تبعۀ قطر متهم به قتل یک سعودی بود که در ولایت الاحساء در شرق عربستان اعدام شد.

دو سعودی به نام های سلیمان مبارک و احمد بن سعیفان نیز به جرم قاچاق قرص های اعتیاد آور “آمفتامین” در تبوک و یک سعودی هم به جرم قتل در جیزان در جنوب عربستان اعدام شدند.

وزارت امور داخله عربستان افزوده است که پنجمین اعدام روز جاری مربوط به عید محمد موسی تبعۀ اردن به اتهام قاچاق آمفتامین بود که در الجوف در شمال عربستان انجام شد.

به این ترتیب تعداد اعدام ها از آغاز سال ۲۰۱۶ به ۶۹ مورد می رسد که بارزترین آنها اعدام هم زمان ۴۷ نفر از جمله آیت الله شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان عربستان بود.

در سال ۲۰۱۵ نیز عربستان طبق آمار رسمی، دست کم ۱۵۳ حکم اعدام را اجرا کرد که نسبت به سال ۲۰۱۴ با ۸۷ مورد رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

سازمان عفو بین الملل تعداد احکام اعدام اجرا شده در عربستان در سال ۲۰۱۵ را بالاترین آمار اعدام طی دو دهه اعلام کرد.

Author

About Author