آمادگی کره شمالی برای پرتاب یک موشک جدید به فضا

کرهمقامات وزارت دفاع امریکا از آمادگی کره شمالی برای پرتاب موشک جدید در فضا خبر داده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، تصاویر ماهواره ای امریکا نشان می دهد که کره شمالی کار سوخت گیری یک راکت را که قصد دارد در جریان ماه جاری به فضا پرتاب کند، آغاز کرده است.

روزنامه “آساهی شیمبون” در شماره امروز خود به نقل از یک مقام دفاعی امریکا از آمادگی کره شمالی برای پرتاب موشک جدید خبر داد و “پیونگ یانگ” اعلام کرده است که طی روزهای هشتم تا ۲۵ ماه جاری میلادی یک راکت ماهواره بر را به فضا پرتاب می کند .

کره شمالی تاکید دارد  ماهیت برنامه فضایی این کشور کاملا علمی و صلح آمیز است ولی امریکا و متحدانش از جمله کره جنوبی می گویند پرتاب های موشکی این کشور به منظور توسعه یک موشک قاره پیما صورت می گیرد.

این مقام دفاعی امریکا به روزنامه ژاپنی گفت : ‌ کره شمالی کار آماده سازی پرتاب موشک را تا چند روز دیگر به اتمام خواهد رساند. ‌

وی افزود از روز پنجشنبه تحرکات افراد و تجهیزات در اطراف سکوی پرتاب این موشک و نیز یک مخزن ذخیره سازی سوخت در پایگاه دونگ چانگ – ری در شمال غرب کره شمالی زیاد بوده است.

به اعتقاد مقامات امریکایی و با استناد به تصاویر ماهواره  های جاسوسی امریکا که اشیا و افراد را به کوچکی حتی سی سانتیمتر رصد می کند، عملیات سوخت گیری این موشک آغاز شده است و احتمالا تا چند روز دیگر ادامه می یابد.

Author

About Author