آمادگی روسیه برای گسترش روابط استراتژیک به افغانستان

سرگی نروشکین رئیس پارلمان روسیه در راس یک هیات بلند پایه امروز (سه شنبه) وارد کابل شد و با مقامات افغان از جمله رئیس جمهور دیدار کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سرگی نروشکین رئیس پارلمان روسیه را به این سفر در کابل دلیوند سلاتسکی رئیس کمیته مستقل کشور های مشترک المنافع و همبستگی با کشور های آسیا و اروپایی، پارلمان آن کشور و چند دیگر همراهی می کنند.

رئیس پارلمان روسیه و هیات همراه اش با حامدکرزی رئیس جمهورش کشورمان در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرد و هر دو جانب در رابطه به تلاش ها در راستای مبارزه با تهدیدات مشترک و تعمیق روابط میان افغانستان و روسیه، بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس پارلمان روسیه ضمن اینکه از سفرش به افغانستان و دیدار هایش با روسای مجلسین شورای ملی به رئیس جمهور کشورمان معلومات داد، تمنیات نیک ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را به رئیس جمهور و مردم افغانستان تقدیم کرد.

رئیس جمهور حامد کرزی در این دیدار گفت که روسیه همسایه و دوست نزدیک افغانستان است و این دو کشور با هم روابط عمیق و دیرینه دارند.

حامد کرزی خاطر نشان کرد که ما خواهان نقش قوی روسیه در منطقه بوده و آنرا برای ثبات افغانستان و منطقه مهم میدانیم.

رئیس جمهور افزود که ما خواهان گسترش و تحکیم روابط میان دو کشور بگونهء ستراتیژیک در عرصه های مختلف بخصوص در ساحات اقتصادی و فرهنگی می باشیم.

با این حال سرگی نروشکین رئیس پارلمان روسیه، گفت که روسیه مایل است تا روابط خود را با افغانستان به سطح روابط ستراتیژیک و عمیق گسترش دهد.

وی گفت که ما افغانستان را منحیث همسایه خوب خویش می دانیم و آماده هر گونه همکاری در عرصه های مختلف با این کشور می باشیم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *