آمادگی جهت برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور آینده کشور

جلسه ای به ریاست حامدکرزی رئیس جمهوری کشور، به منظور بحث روی آمادگی ها برای برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب آینده افغانستان در ارگ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این جلسه بمنظور بحث روی برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب آینده افغانستان، صبح امروز(پنجشنبه ۱۱ ثور) در ارگ ریاست جمهوری در کابل برگزار گردید.

دراین جلسه، رئیس جمهور کرزی در ارتباط به برگزاری هرچه با شکوه مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب آیندهء کشور مشوره نموده، تصمیم اتخاذ گردید تا یک کمیسیون دولتی تحت ریاست اداره امور و دارالانشاء شورای وزیران برای گرفتن آمادگی ها در این مورد موظف گردد.

همچنان به وزارت امور خارجه وظیفه سپرده شد تا برای دعوت مهمانان خارجی برای اشتراک در مراسم تحلیف اقدامات لازم را روی دست گیرد.

در این جلسه، برعلاوه معاونین ریاست جمهوری، روسای مجلسین شورای ملی، قاضی القضات و رئیس ستره محکمه و دوتن از کاندیدان پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری، داکتر عبدالله عبدالله و داکتر اشرف غنی احمد زی نیز حضور داشتند.

قرار است نتایج درو نهایی انتخابات ریاست جمهوری در ۲۴ ثور اعلام گردد و در صورت که هیچ یکی از نامزدان نتوانند ۵۰ درصد از کل آرا را بدست آورد این انتخابات به دور دوم خواهد رفت  و در این دور، رقابت میان دو نامزد پیشتاز داکترعبدالله عیدالله و داکتر اشرف غنی احمدزی می باشد.

قرار است انتخابات دور دوم در هفتم جوزای سال جاری یعنی پس از یک هفته از اعلام نتایج نهایی در کشور برگزار گردد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *