آمادگی ارتش انصارالله، برای انتقام از عربستان

n00436196-bمنابع نزدیک به انصارالله یمن، اعلام کردند که ارتش و کمیته‌های مردمی برای عملیاتی بزرگتر جهت کنترل بر شهر “أبها” در عربستان آماده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از شبکه خبری المیادین، منابع یمنی اعلام کردند که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در تازه‌ترین عملیات خود کنترل برخی پایگاه‌های نظامی عربستان در نزدیکی شهر الخوبه در جیزان عربستان را در دست گرفتند.

ارتش و کمیته‌های مردمی از نوار مرزی عبور کرده و کنترل کوه‌های “ملحمه” و پایگاه نظامی “مشعل” عربستان را در دست گرفته‌اند. همچنین طی عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی تعداد زیادی از سربازان عربستانی در پایگاه جلاح در جیزان کشته و زخمی شدند.

در همین راستا، یک منبع نزدیک به جنبش انصارالله یمن گفت: ارتش و کمیته‌های مردمی تا عمق ۱۱ کیلومتری خاک عربستان پیشروی کرده‌اند و این اولین گام در کنترل بر شهر “ابها” در جنوب عربستان است.

وی افزود: پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی در پایگاه‌های الخوبه مقدمه‌ای برای عملیات بزرگتری است که برای کنترل بر شهر أبها در منطقه عسیر در جنوب غربی عربستان صورت خواهد گرفت.

این منبع تاکید کرد که عملیات کنترل بر شهر أبها در چارچوب عملیات ارتش یمن موسوم به “جنوب عربستان درمقابل جنوب یمن” صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر عبدالرحمان السنیدی، رئیس اتاق عملیات امنیتی عدن به دست افراد مسلح ناشناس کشته شد.

در حملات ائتلاف سعودی به محله مسکونی در منطقه بیت بوس در جنوب صنعاء نیز ۵ یمنی شهید و ۱۷ تن دیگر زخمی شدند. همچنین در این حملات ۱۲ منزل ویران شد.

Author

About Author