آماده گی های لازم برای توزیع شناسنامه های برقی

برای آغاز دور آزمایشی توزیع شناسنامه های برقی، هیچ مشکلی وجود ندارد و در سه ماه ابتدایی در حدود ۴۰۰ هزار شناسنامه توزیع می

iemeg8برای آغاز دور آزمایشی توزیع شناسنامه های برقی، هیچ مشکلی وجود ندارد و در سه ماه ابتدایی در حدود ۴۰۰ هزار شناسنامه توزیع می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بر اساس اعلام ریاست اجرائیه حکومت وحدت ملی، قرار است تا دو هفتۀ دیگر، روند توزیع تذکره های الکترونیکی آغاز شود.

در این رابطه، همایون محتاط، رئیس اداره توزیع شناسنامه های برقی در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه اظهار داشت که این اداره تمام آماده گی های لازم را برای آغاز روند توزیع گرفته است.

به گفته وی، به تاریخ ۲۸ اسد که از سوی شورای وزیران تعیین شده است، اولین شناسنامه برقی برای رئیس جمهور توزیع می شود و بعد از آن نیز برای مردم عادی این کار صورت می گیرد.

محتاط اظهار داشت که در مرحله آزمایشی نیز شناسنامه واقعی توزیع می شود و از آن شناسنامه برای دایم استفاده صورت می گیرد.

بر اساس معلومات منبع، بعد از سه ماه کار آزمایشی، در روش های توزیع بازنگری شده و با مرفوع ساختن مشکلات، قادر به عملی ساختن پلان های عملیاتی در سراسر کشور خواهند بود.

از سویی هم رئیس اداره توزیع شناسنامه های برقی با اشاره به انتخابات آینده، می گوید که آنها قصد ندارند بخاطر انتخابات، پروسه توزیع شناسنامه های برقی را متاثر بسازند.

محتاط افزود که آنها در هماهنگی با کمیسیون انتخابات، وزارت داخله و دیگر نهادهای زیربط، کار توزیع شناسنامه ها را روی دست خواهند گرفت؛ اما اینکه تا زمان انتخابات چگونه از شناسنامه های برقی استفاده می شود، مربوط به نهادهای دیگر است.

اما اینکه در توزیع شناسنامه های برقی مشکلاتی وجود خواهد داشت را رئیس این اداره قبول می کند؛ اما می گوید تا زمانی که کار توزیع به شکل عملی شروع نشود؛ نمیتوان مشکلات را شناسایی کرد؛ اما ظرفیت کامل برای آغاز کار عملی آن وجود دارد.

با این حال، ریاست پاسپورت پیش از این توزیع پاسپورت های کمپیوتری را آغاز کرده بود؛ اما با رعایت تمام اقدامات لازم از جمله «بایومتریک»؛ شماری از افراد موفق شده بودند تا دو یا سه پاسپورت هم به دست بیاورند.

برای حل این مشکل و جلوگیری از اتفاقات مشابه با پاسپورت، ریاست توزیع شناسنامه های برقی تدابیر جدی تری روی دست گرفته است.

همایون محتاط، رئیس اداره توزیع شناسنامه های برقی می گوید :«اگر کسی بتواند دو شناسنامه برقی بگیرد، نشان دهنده باطل بودن تمام سیستم شناسنامه خواهد بود؛ اما اطمینان میدهم که این مشکل به وجود نخواهد آمد.»

بر اساس معلومات منبع، مرکز اطلاعات (دیتا بیس) اداره شناسنامه های برقی با معیارهای بین المللی آماده شده و تقلب در آن ممکن نیست؛ اما برای اطمینان بیشتر؛ از افرادی که یک بار شناسنامه گرفته اند؛ خواسته می شود که بار دوم به مراکز توزیع شناسنامه مراجعه نمایند.

قرار بود که شناسنامه های برقی، تا پیش از انتخابات ١۶ حمل ١٣٩٣ براى اکثر نفوس کشور توزیع گردد؛ اما به دلایلى این روند آغاز نشد.

Author

About Author