آماده گی ایران برای همکاری با پاکستان در روند صلح افغانستان

F4A286C9-96B8-4765-AD6B-054489B831D3_cx0_cy10_cw0_mw1024_s_n_r1رئیس جمهور ایران می گوید که کشورش آماده است تا در روند تحکیم صلح افغانستان با اسلام آباد همکاری لازم داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حسن روحانی، رئیس جمهور اسلامی ایران شام دیروز در دومین روز سفر به اسلام آباد با اشتراک در کنفرانس خبری، از روند صلح در افغانستان حمایت کرد.

روحانی اظهار داشت که همواره موضوعات گوناگون بین ایران و پاکستان برای همکاری مورد بحث و تبادل نظر قرار داشته و در سفر جاری نیز موضوع کمک به روند صلح افغانستان در دیدار با نخست وزیر پاکستان مطرح شد و همکاری در این زمینه مورد توافق قرار گرفت.

وی در خصوص روند صلح افغانستان گفت که پاکستان یک کشور بسیار مهم جهان اسلام است و ایران هم یک کشور بزرگ و قدرتمند در منطقه و جهان است و همواره میان ایران و پاکستان رایزنی ها و همفکری ها و همکاری هایی در گذشته بوده و به ویژه درباره افغانستان نیز بحث های همیشگی وجود داشته است.

بر اساس گفته های روحانی، این فرمول که با پاکستان و افغانستان به صورت سه جانبه کار شود نیز مورد بحث قرار گرفت که از سوی پاکستان پیشنهاد شده بود و مورد توافق قرار گرفته است.

به اعتقاد رئیس جمهور ایران، سه کشور افغانستان، ایران و پاکستان به طور سه جانبه می توانند برای امنیت افغانستان تلاش کنند، امنیتی که برای مردم این کشور و پاکستان و ایران به عنوان دو کشور هم مرز، اهمیت فوق العاده ای دارد.

وی افزود که هر کاری برای صلح، ثبات و امنیت افغانستان نیاز باشد، دریغ نخواهد شد.

اظهارات در مورد صلح افغانستان در حالی در سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان مطرح می شود که این کشور از میزبانی گفتگوهای مستقیم صلح بین نماینده گان افغانستان و شورشیان طالب خودداری کرده است.

Author

About Author