آماده‌گی کوریای‌شمالی برای آزمایش موشک بالستیک

In this photo distributed by the North Korean government, North Korean leader Kim Jong Un, second from right, inspects the preparation of the launch of a Hwasong-14 intercontinental ballistic missile, ICBM, in North Korea's northwest Tuesday, July 4, 2017. Independent journalists were not given access to cover the event depicted in this photo. North Korea claimed to have tested its first intercontinental ballistic missile in a launch Tuesday, a potential game-changing development in its push to militarily challenge Washington — but a declaration that conflicts with earlier South Korean and U.S. assessments that it had an intermediate range. (Korean Central News Agency/Korea News Service via AP)

با آنکه امریکا کوریای‌شمالی را به یک واکنش «عظیم» تهدید کرده است؛ سئول اعلام کرد که همسایه شمالی‌اش در حال آماده‌گی برای آزمایش یک موشک تازه بالستیک قاره‌پیما است.

به گزارش بخش بین‌الملل خبرگزاری خاورمیانه، بی‌بی‌سی در گزارشی آورده است که کوریای‌جنوبی نشانه‌هایی را مشاهده کرده که کوریای‌شمالی در حال آماده‌سازی برای یک آزمایش موشکی است.

این در حالی است که بعد از آزمایش یک موشک هایدروجنی از سوی پیونگ‌یانگ، وزیر دفاع امریکا هشدار داده است که واشنگتن به تهدیدهای پیونگ‌یانگ «پاسخ نظامی عظیمی» خواهد داد.

امریکا به کوریای‌شمالی هشدار داده است که در صورت تهدید سرزمین‌های این کشور و یا هر کدام از متحدان آن، با واکنش نظامی عظیم واشنگتن مواجه خواهد شد.

مقام‌های نظامی و سیاسی کوریای‌جنوبی، امریکا و جاپان نیز پس از آزمایش هسته‌ای کوریای‌شمالی با اتخاذ تدابیر نظامی و همچنین فشار بیشتر علیه این کشور موافقت کردند.

همزمان مقامات نظامی کوریای‌جنوبی گزارش آزمایش اخیر هسته‌ای کوریای‌شمالی را به پارلمان ارائه کرده و در پاسخ به این آزمایش، دست به مانوری نظامی زده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *