آلمان ۱.۵ میلیارد افغانی در شمال کشور کمک کرد

کشور آلمان یک میلیارد ۵۰۰ میلیون افغانی جهت افزایش تولیدات گندم در شمال افغانستان کمک کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حکومت آلمان و افغانستان یک پروژه‌ی را روی دست گرفته که هدف آن ایجاد اشتغال و افزایش درآمد در مناطق روستایی افغانستان است و از طریق این پروژه، آلمان بیش‌ ۱.۵ میلیارد افغانی در جریان چهار سال آینده به حکومت افغانستان کمک می‌کند.

این پروژه از اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی در ولایت‌های بغلان، بدخشان، سمنگان و تخار به فعالیت خویش آغاز می‌کند. برنامه توسعه زیربنای اقتصاد در افغانستان عمدتا از طریق احیای سیستم آبیاری برای تولیدات گندم باعث ایجاد اشتغال و درآمد در مناطق روستای می‌شود. پروژه مذکور روی احیا و مدرن سازی سیستم‌های موجود کار خواهد نمود.

نصیر احمد درانی، وزیر احیا و انکشاف دهات می گوید «ما از عقد این قرارداد خرسندیم که می‌تواند سیستم‌های آبیاری مارا احیا نموده و باعث افزایش تولیدات گندم شود.»

به باور وزیر احیا و انکشاف دهات، پروژه‌های آبیاری باعث رشد و تقویت زراعت می‌گردد و در نهایت زمین‌های بیشتر زراعتی تحت آبیاری قرار گرفته و بالای زندگی مردم به خصوص دهاقین تاثیرات مثبت به‌جا می‌گذارد.

در بعضی مناطق، زیربنای ضروری دیگر چون انبارهای ذخیره گندم و دسترسی به سرک نیز از طریق تطبیق این پروژه تسهیل می‌گردد.

مجموع این فعالیت‌ها تولیدات گندم را برای دهقانان به یک صنعت سودآور تبدیل می‌کند. بنابراین، درآمد کشاورزان گندم در مناطق روستای ولایت‌های بغلان، سمنگان، بدخشان و تخار افزایش یافته و شغل‌های جدید ایجاد گردد .

در عین حال، والتر هاسمن، سفیر آلمان در افغانستان افزود: «این پروژه جدید زندگی هزاران افغان را در مناطق روستایی بهبود می‌بخشد.

مدت ها است که آلمان افغانستان را در عرصه توسعه کشاورزی کمک می‌کند و برنامه توسعه زیربنای اقتصادی در افغانستان نیز در همین راستا قرار دارد .»

برنامه توسعه زیربنای اقتصادی در افغانستان توسط حکومت آلمان از طریق بانک توسعه ای )KfW( تمویل می شود. این برنامه توسط وزارت احیا و انکشاف دهات و با مشکارت بنیاد آغا خان و مرسی کارپس )Mercy Corps( تطبیق می شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *