آلمان پذیرش مهاجرین را کاهش میدهد

دولت آلمان ضمن درخواست همکاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در قسمت مهاجرین، قصد دارد روند پذیرش مهاجران را در سال به ۶۵ هزار نفر محدود سازد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  به نقل از رویترز، معاون «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، اعلام کرد این کشور باید روند پذیرش تعداد مهاجران جدید را به حدود ۶۵ هزار نفر در سال محدود کند. این موضع ممکن است در گفتگوهای حزب مرکل با دموکرات‌های سوسیال (SPD) تفرقه انگیز باشد.

مرکل پس از اینکه با دو حزب کوچکتر برای ایجاد ائتلاف به نتیجه نرسید تلاش دارد با SPD ائتلاف کند. گفتگوها برای به توافق رسیدن با SPD از ۷ جنوری آغاز و تا اوسط جنوری با این حزب ادامه خواهد داشت.

مرکل باور دارد که تصمیم او در سال ۲۰۱۵ برای پذیرش بیش از یک میلیون مهاجر دلیل شکستش در انتخابات ۲۴ سپتامبر بوده است و حالا تصمیم دارد رویکرد متفاوت و سختگیرانه تری نسبت به پناهجویانی که جنایتی مرتکب شده‌اند، اتخاذ کند.

«توماس استروبل» عضو ارشد اتحادیه دموکرات مسیحی مرکل (CDU) در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت ورود موج مهاجران دیگر مانند گذشته تکرار نخواهد شد و تعداد آنها باید به زیر ۲۰۰ هزار نفر در سال برسد. او در این‌باره گفت: من ۲۰۰ هزار مهاجر در سال را در نظر دارم. هدف ما رسیدن به ۶۵ هزار پناهجو است که در سال ۲۰۱۲ وارد کشور می‌شدند.

«زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان، و یک عضو ارشد SPD نیز در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی اعلام کرد این کشور نمی تواند جوابگوی نیازهای مهاجران باشد و از کشورهای دیگر عضو اتحادیه اروپا خواست مهاجران بیشتری را بپذیرند. او همچنین اعلام کرد آلمان مهاجران غیرقانونی را اخراج خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *