آلمان : دیگر به آمریکا اعتماد نداریم

آلمان می‌گوید افشای ماجرای جاسوسی اخیر آژانس امنیت ملی امریکا از آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور، سلب اعتماد برلین از واشنگتن را موجب شده است.

هانس پیتر فردریش، وزیر کشور آلمان روز یکشنبه در گفت و گو با روزنامه آلمانی «بیلد ام سونتاگ» گفت: « اگر امریکایی‌ها مکالمات تلفنی در آلمان را رهگیری کرده باشند، با این کار قانون آلمان را نقض کرده‌اند.»

وزیر داخله آلمان تصریح کرد : اعتماد ما به متحدانمان ضعیف شده است. فردریش با اشاره به این‌که عاملان این اقدام باید مسئولیت این کار خود را بپذیرند، ارائه اطلاعات کامل درباره تمامی اتهامات را خواستار شد .

هفته نامه آلمانی اشپیگل روز شنبه  با انتشار گزارشی اعلام کرد طبق تعدادی از اسناد محرمانه آژانس امنیت ملی امریکا مشخص شد تلفن همراه مرکل از سال ۲۰۰۲ در فهرست اهداف مورد نظر «سرویس ویژه جمع آوری اطلاعات» وابسته به آژانس امنیت ملی آمریکا قرار داشته است.

در ادامه این گزارش آمده است شماره تلفن همراه مرکل در ژوئن ۲۰۱۳ نیز همچنان در فهرست جاسوسی آژانس امنیت ملی امریکا قرار داشت. دولت آلمان روز جمعه از سفر روسای اطلاعاتی این کشور به امریکا در آینده نزدیک با هدف تحقیق درباره برنامه جاسوسی امریکااز صدر اعظم این کشور خبر داد.

گئورگ اشتریتر، سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد که روسای اطلاعات داخلی و خارجی قرار است با مقام‌های رسمی کاخ سفید و آژانس امنیت ملی امریکا دیدار کنند.

گاردین روز پنجشنبه گزارش داد، آژانس امنیت ملی امریکا مکالمات تلفنی ۳۵ تن از رهبران دنیا را مورد شنود قرار داده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *