آلمان آماده همکاری در پروسه صلح افغانستان است

حامد کرزی رئیس جمهوری کشورمان قبل از ظهر امروز(یکشنبه) با فرانک والتر شتاین مایر وزیر خارجه آلمان در کابل دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این دیدار هر دو جانب در مورد گسترش روابط میان دو کشور در عرصه های مختلف، بحث و تبادل نظر نمودند.

رئیس جمهور کرزی آلمان را دوست دیرینهء مردم افغانستان خواند و از کمک های این کشور به افغانستان ابراز تشکری کرد.

همچنین فرانک والتر شتاین مایر وزیر خارجه آلمان یکبار دیگر بر تعهد کشورش در بازسازی و توسعه افغانستان تاکید کرد و از پیشرفت و آمادگی ها برای برگزاری انتخابات آیندهء ریاست جمهوری افغانستان استقبال کرد.

وی همچنان آرزوی آلمان را برای امضای هر چه زودتر موافقتنامه امنیتی و دفاعی میان افغانستان و امریکا ابراز داشت و گفت که امضای این سند برای ادامهء ماموریت غیر جنگی بین المللی در افغانستان کمک می کند.

رئیس جمهور کشور یکبار دیگر بر موقف همیشگی افغانستان در رابطه به امضای موافقتنامه امنیتی و دفاعی میان افغانستان و امریکا، تاکید کرده گفت که آغاز عملی و علنی پروسه صلح و مصئونیت خانه های مردم افغانستان از پیش شرط های اصلی برای امضای این موافقتنامه می باشد.

در این دیدار وزیر خارجه آلمان ضمن اینکه همکاری ها میان دو کشور را در عرصه های مختلف مهم خواند، گفت که آلمان همچنان در زمینه پروسه صلح افغانستان آماده همکاری می باشد.

گفتنی است که وزیر خارجه آلمان صبح امروز در یک سفر غیر منتظره وارد شهر مزار شریف شد و پس از دیدار با نیروهای نظامی آلمان وارد کابل گردید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *