آلمان، مرکز تربیوی پولیس در بلخ را به وزارت داخله تحویل داد

وزارت داخله آلمان چهارمین مرکز تربیوی پولیس در شمال کشور را به مربیان وزارت داخله تحویل داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مرکز تربیوی ساتنمن هایی پولیس در مزارشریف که تاکنون از سوی نیروهای آیساف آلمان رهبری می شد، رسما از سوی معاون وزارت داخله جمهوری فدرال آلمان به پولیس افغانستان تسلیم داده شد.

مربیان آلمانی از این به بعد به عنوان مشاور همکاری می کنند. بیش از ۲۰ هزار ساتنمن پولیس در این مرکز آموزش دیده اند.

این مرکز تعلیمی توسط پولیس آلمان در سال ۲۰۰۸ اعمار گردید و از آن زمان تاکنون هزاران منسوب پولیس افغانستان در آن آموزش دیده اند.

هلموت رایشمن، معاون وزیر داخله آلمان که برای شرکت در مراسم انتقال مسئولیت های این مرکز آموزشی پولیس به مزارشریف سفر کرده بود، دست آوردهای این مرکز را موفقیتی خوب برای هر دو کشور دوست خواند.

وی افرود: امروز یک روز خاص برای کشورهای آلمان و افغانستان است. این یک موفقیت بزرگ برای آلمان به شمار می رود. ما تا کنون چهار مرکز تربیوی پولیس را که در شمال افغانستان اعمار و ایجاد کرده ایم، آخرین آن ها را به پولیس افغانستان تسلیم نمودیم.

مرکز تربیوی پولیس در مزارشریف در مساحت ۵۰۰ هزار مترمربع، با حدود یک صد باب ساختمان مختلف اعمارشده و ظرفیت آموزش حدود ۱۵۰۰ پولیس را در یک زمان دارا می باشد.

آلمان برای ساختن این مرکز تربیوی پولیس، ۳۰ میلیون یورو مصرف کرده، مرکزی که در شش سال اخیر ۲۲ هزار ساتنمن پولیس را آموزش داده است. در این مرکز تربیوی فقط  ساتنمن های پولیس آموزش های مسلکی را فرا می گیرند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *