آلمان، ترکیه و ایتالیا نیروهایشان را در افغانستان حفظ خواهند کرد

phillip-breedloveمقامات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی( ناتو ) روز دوشنبه اعلام کردند آلمان، ترکیه و ایتالیا سطوح کنونی نیروهای خود را در افغانستان حفظ خواهند کرد. این تصمیم پس از آن اعلام شد که آمریکا اعلام کرد حضور نظامی خود را در افغانستان طولانی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جنرال فیلیپ بریدلاو فرمانده ارشد ناتو در اروپا گفت تضمین هایی دریافت کرده است مبنی بر اینکه کشورهای عضو ناتو به ماموریت خود در کنار حدود ۱۰ هزار نیروی آمریکایی در افغانستان ادامه خواهند داد.

وی تصریح کرد :« برخی از بزرگ ترین مشارکت کنندگان ما پیشتر اعلام کرده اند که وضع فعلی خود را حفظ خواهند کرد.»

آلمان درحال حاضر حدود ۸۵۰ نیرو در افغانستان دارد و پس از آن نیز ایتالیا و ترکیه هر کدام ۷۶۰ و ۵۰۰ نیروی مستقر در افغانستان دارند که بزرگ ترین مشارکت کنندگان ناتو در جنگ افغانستان به شمار می روند.

براساس برنامه جدید اوباما ، ۹۸۰۰ نیروی آمریکایی مستقر در افغانستان تا پایان سال ۲۰۱۶ در کشور باقی خواهند ماند و تعداد آنها در سال ۲۰۱۷ به پنج هزار و ۵۰۰ نفر کاهش خواهد یافت.

اوباما همچنین این مسئله را نیز رد نکرده است که آمریکا ممکن است نیروهای نظامی خود را برای مدتی نامحدود در افغانستان نگه دارد.

براساس برنامه اولیه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، قرار بود تا اواخر سال ۲۰۱۶ فقط نیروهای امنیتی برای محافظت از سفارت آمریکا در کابل باقی بمانند.

Author

About Author