آغاز کمپاین سراسری خزانی واکسین پولیو در کشور

دور اول کمپاین سراسری خزانی واکسین پولیو (فلج کودکان) قبل از ظهر امروز (یکشنبه ۳ سنبله) با چکانیدن دو قطره واکسین به دهن چند کودک، توسط رئیس جمهور کرزی در کشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در محفلی که به همین مناسبت در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده بود، رئیس جمهور کرزی، معاونین وی،  وزیر صحت عامه، شماری از مسئولین آن وزارت و سازمان صحی جهان و یونیسف حضور داشتند.

آقای کرزی با چکاندن چند قطره واکسین به دهن چند تن از کودکان، دور اول کمپاین سراسری خزانی سال ۱۳۹۲ واکسین پولیو را آغاز کردند.

دور اول کمپاین سراسری خزانی سال ۱۳۹۲ که در ۳۴ ولایت کشور با چکانیدن دو قطره واکسین به دهن یک کودک توسط رئیس جمهوررسماً آغاز گردید به مدت سه روز ادامه می یابد که هدف آن تطبیق دو قطره واکسین پولیو برای هشت اعشاره دو میلیون طفل زیر سن پنج سال می باشد.

همچنین در کنار تطبیق دو قطره واکسین، تابلیت البندازول یا کشنده انگل برای چهار اعشاریه نه میلیون طفل بین سنین ۲۴ الی ۵۹ ماهه داده می شود تا سبب از بین رفتن کرم ها و باعث رشد و نموی کودکان گردد.

در این مراسم وزیر صحت عامه از تمام والیان، ولسوالان، شهرداری ها، فرماندهان پولبس، موظفین شاهراه ها و دیگر مسئولین دولتی تقاضا نمود تا در تطبیق واکسین با رضاکاران و کارمندان وزارت صحت عامه همکاری همه جانبه نمایند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *