آغاز نشست جی هفت با تایید فساد اداری در افغانستان

AB39BA0C-C11B-4D14-9ECF-64924CD61FFA_mw1024_s_nچهارمین نشست وزرای «جی ۷+» به میزبانی وزارت امور خارجه کشور و تایید موجودیت فساد در اداره های دولتی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اولین نشست دو روزه جی ۷+ صبح امروز (۴حمل) در هوتل سرینای کابل با حضور رئیس جمهور غنی افتتاح شد.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور اسلامی افغانستان در سخنان ابتدایی این نشست اظهار داشت که فساد اداری همچنان در ادارات دولتی افغانستان موجود است.

به گفته وی، تنها کاری که دولت کرده است این بوده که فساد و موجودیت آن را تقبیح کرده و تعریفی از فساد ارائه شده و کار جدی در این راستا انجام نشده است.

رئیس جمهور غنی تصریح کرد که باید به این پدیده پایان داده شود و در این زمانی که افغانستان به همکاریهای جهانی نیاز بیشتر دارد، فساد باید برچیده شود.

آقای غنی اظهار داشت که افغانستان به کمک جامعه جهانی گام های مهم و اساسی در طول ۱۵ سال گذشته برداشته است.

به باور وی، انکشاف و مبارزه با فساد به همکاری جدی جامعه جهانی نیازمند است و ناامنی عامل مهمی برای عدم انکشاف است.

در عین حال، صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه نیز اظهار داشت که ۲۰ کشور مورد توجه «جی ۷+» با چالش های مشترکی روبرو هستند.

بر اساس گفته های وی، افغانستان در ۱۵ سال اخیر پیشرفت‌ های قابل ملاحظه‌ ای داشته؛ اما این پیشرفت ها نیازهای جامعه را مرفوع نساخته و افغانستان هنوز هم از انکشاف دلخواه دور مانده‌ است.

گروه «جی ۷+»  یک سازمان جهانی است که چالش ها و مشکلات ۲۰ کشور بحران زده از جمله افغانستان را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد.

این گروه روی موضوعات مختلف در بخش‌ های صلح، ثبات و انکشاف پایدار برنامه داشته و تصمیم گیری می کند و تجارب شان را با ۲۰ کشور بحران زده شریک می‌ سازد.

Author

About Author