آغاز مرحله ثبت شکایات استینافی؛ بیش از ۹هزار شکایت رد شد

کمیسیون شکایت های انتخاباتی از ختم پروسه رسیدگی به شکایت های انتخاباتی خبر داده و میگوید که روند ثبت شکایت های استینافی آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اعضای کمیسیون شکایات انتخاباتی، در نشست خبری امروز (۲۴جدی) تاکید کردند که روند رسیدگی به شکایت های انتخاباتی در تمام ولایت ها به پایان رسیده است.

زهره بیان شینواری رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی در این نشست اظهار داشت که بعد از رسیدگی به شکایت ها، از مجموع  ۱۶۵۴۵ شکایت ثبت شده، ۹۸۶۶ شکایت بدلیل موجه نبودن و عدم ارائه مدارک رد گردیده، بتعداد ۱۸ شکایت منجر به اقدام اصلاحی شده، به تعداد ۵۳۱۶ محل در ۲۱ ولایت تصمیم به بازشماری اتخاذ شده و به تعداد ۱۰۹ محل باطل گردیده است.

به گفته وی، در این بین ۷۵ نفر جریمه نقدی، ۷۱ نفر از کارمندان انتخاباتی انفصال از وظیفه گردیده،  ۳ شکایت به نهادهای عدلی و قضایی معرفی شده و نیز ۱۱۱ شکایت به تائید کمیسیون های ولایتی استثناء قرار گرفته که ازسوی کمیسیون مرکزی مورد رسیدگی صورت می گیرد.

بانو شینواری تاکید کرد که نامزدان انتخابات ریاست جمهوری می توانند در خلال ۳ روز کاری، بعد از نشر تصمیم؛ می توانند شکایات استینافی شان را در دفتر مرکزی این کمیسیون درج نمایند.

در ادامه سید قطب الدین رویدار، عضو کمیسیون شکایات انتخاباتی گفت: «فیصله های ولایتی این کمیسیون نهایی نبوده و پس از رسیدگی به قضایای استینافی، از سوی دفتر مرکزی شکایات، کمیسیون محترم مستقل انتخابات جهت اعلان نتایج نهایی، فیصله های این کمیسیون را تطبیق می کند».

همچنین محمد قاسم الیاسی منشی و سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی در رابطه به عدم افشای نام های افرادی که از سوی کمیسیون های ولایتی به سارنوالی معرفی شده اند گفت: «افشای نام این افراد قبل از وقت می باشد، زیرا این افراد شکایات استینافی خویش را درج نموده و هنوز دوره استینافی آنان باقی مانده است».

بر اساس معلومات کمیسیون شکایت های انتخاباتی در کابل ۱۴۹۹ محل، کاپیسا ۱۱۷ محل، پروان ۹۲ محل، میدان وردک ۲۵ محل، پکتیا ۱۸۶ محل، ننگرهار ۱۵۸۲ محل، پروان ۴۳ محل، بغلان ۶ محل، لوگر ۱۷ محل، غزنی ۶۵ محل، پکتیکا ۳۸۳ محل، خوست ۵۳ محل، کنر ۲۴۳ محل، تخار ۷۳ محل، کندز ۴۶ محل، غور ۵۱ محل، زابل ۶۱ محل، قندهار ۱۲۱ محل، هلمند ۲۶۵ محل، هرات ۶۰ محل و ولایت نمیروز ۱۷۷ محل رای دهی به بازشماری رفته است.

گفتنی است که ۷۶۹ شکایت استینافی در ۱۷ ولایت به ثبت رسیده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *