آغاز مذاکرات رسمی کوریای شمالی و جنوبی، پس از دو سال

هیات‌هایی از دو کشور کوریای جنوبی و کوریای شمالی برای نخستین بار پس از ۲ سال مذاکرات رسمی را با یکدیگر آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هیات مذاکره کننده دو کشور کوریای جنوبی و شمالی به منظور انجام مذاکرات رسمی بین دو کشور، صبح امروز سه شنبه وارد روستای ‘پانمونجوم’ یا روستای ‘آتش بس’ واقع در مرز مشترک ۲ کشور شده و مذاکرات رسما آغاز شد.

اگرچه اصلی ترین محور گفتگوهای دو کشور اعزام هیاتی از کوریای شمالی برای حضور در بازی های المپیک زمستانی کوریای جنوبی است اما کاهش تنش ها در تمام سطوح و گفتگو در مورد سایر مسایل هدف اصلی این مذاکرات است.

“چومیونگ گیون” وزیر وحدت کوریای جنوبی در مصاحبه ای با خبرنگاران قبل از شروع گفتگوها خاطر نشان کرد ما به دنبال کاهش سطح بحران هستیم.

او همچنین ادامه داد که قصد دارد در باره روابط نظامی دو کشور و تنش های موجود و همچنین مساله پیوند خانواده های جدا شده پس از جنگ ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی کوریا، به گفتگو بپردازد.

کوریای شمالی ‘ری سون گون’ رییس کمیته وحدت صلح آمیز این کشور را که همپایه وزیر وحدت در کوریای جنوبی است به مذاکرات فرستاده است. ریاست هیات گفتگوهای کوریای جنوبی با کوریای شمالی را وزیر وحدت برعهده خواهد داشت.

بنا به گزارش خبرگزاری یونهاپ از کوریای جنوبی، ‘کیم جونگ اون’ رهبر کوریای شمالی و ‘مون جائه این’ رئیس جمهور کوریای جنوبی این مذاکرات را از طریق ویدئو کنفرانس تماشا می‌کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *