آغاز دوباره گفتگوهای صلح افغانستان

13439009_1004019889715610_8249913843597854677_nنماینده ویژه سرمنشی ملل متحد برای افغانستان بر آغاز دوباره گفتگوهای صلح در آینده نزدیک تاکید می کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از خبرنامه وزارت امور خارجه؛ صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه شام دیروز با نیکلاس هیسم نماینده ویژه سرمنشی ملل متحد برای افغانستان دیدار کرد.

بر اساس خبرنامه، در این دیدار وزیر امور خارجه از تلاش ها و همکاری های سازمان ملل در افغانستان و در راستای جلب حمایت های بین المللی، ابراز امتنان کرد.

ربانی اظهار داشت که حکومت وحدت ملی مطابق تعهدات ملی و بین المللی اش، مصمم به اصلاحات انتخاباتی می باشد و در این راستا گام هایی نیز برداشته شده است.

از سوی دیگر؛ هیسم ضمن ابراز خورسندی از تجربه چند ساله کارش در افغانستان، اصلاحات انتخاباتی برای آینده با ثبات افغانستان را مهم خواند و بر ضرورت عملی شدن آن تأکید کرد.

نماینده ویژه سرمنشی ملل متحد برای افغانستان، با ابراز تأسف از توقف پروسه گفتگوهای صلح با طالبان مسلح، ابراز امیدواری کرد که این گفتگوها در آینده نزدیک دوباره از سر گرفته شود و بن بست کنونی مؤقتی و زود گذر بوده باشد.

این در حالی است که گفتگوهای صلح افغانستان در دور چهارم مذاکرات چهارجانبه به دلیل عدم همکاری صادقانه پاکستان با توقف روبرو شده و به سرنوشت گفتگوهای دوره اول گرفتار شد.

Author

About Author