آغاز دوباره بازشماری آرای انتخابات کابل

کمیسیون مستقل انتخابات از آغاز دوباره بازشماری آرای کابل بعد از باطل اعلام شدن آن خبر می دهد.

عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات به خبرگزاری خاورمیانه گفت که برای یک راهکار جدید شمارش آرای انتخابات مجلس نمایندگان در ولایت کابل با کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی به توافق رسیده اند.

به گفته وی، بر اساس این راهکار، تیم‌های کاری بازشماری آرای کابل از ۲۰۰ نفر به ۱۱۰ نفر کاهش یافته و شمار اعضای گروه‌ های ناظر انتخاباتی از دو نفر به پنج نفر افزایش یابد و همچنین قرار است که اطلاعات درباره مشخصات بیومتریک، فهرست رای‌ دهندگان و فورمه نتایج را به صورت روزانه در دسترس کمیسیون شکایات انتخاباتی قرار داده شود.

ابراهیمی اظهار داشت که در این راه کمیسیون شکایات انتخاباتی از موضع خود برگشته و همکاری لازم برای رهایی از بن بست انتخاباتی را انجام داد و بازشماری آرای کابل از امروز (۲۱قوس) از سر گرفته شد.

وی بیان داشت که تمام شکایات و اسناد موجود در انتخابات کابل از سوی آنها مدنظر گرفته خواهد شد.

بر بنیاد معلومات معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات، تلاش بر آن است تا سه و چهار روز آینده شمارش آرای انتخاباتی کابل به اتمام رسیده و اواخر هفته آینده نیز نتایج ابتدایی آن اعلام شود.

این در حالی است که حدود یک هفته پیش کمیسیون رسیدگی به شکایت ‌های انتخاباتی، روند انتخابات در ولایت کابل را به دلیل تقلب ‌های گسترده باطل اعلام کرده بود؛ اما کمیسیون انتخابات این تصمیم را سیاسی، احساساتی، عجولانه و بدون اسناد خوانده و به صورت رسمی با آن مخالفت کرد.

انتخابات مجلس نمایندگان کشور به تاریخ ۲۸ و ۲۹ میزان در سراسر کشور به غیر از ولایت های غزنی و قندهار برگزار شد؛ اما شکایات زیادی نسبت به عدم مدیریت لازم را به همراه داشت.

کمیسیون مستقل انتخابات تاحال، نتایج ابتدایی ۲۵ ولایت را اعلام کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *