آغاز حملات هوایی امریکا بر مواضع گروه داعش درعراق

وزارت دفاع امریکا، اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور به مواضع گروه تروریستی داعش (حکومت اسلامی) در شمال عراق حمله کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پنتاگون با نشر خبرنامه ای گفت که دو جت نیروی هوایی امریکا بامداد روز جمعه مواضع گروه داعش در نزدیکی اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق را بمباران کرده‌اند.

براساس خبرنامه این حمله با بمب‌های هدایت‌شونده لیزری ۵۰۰ پوندی انجام شده و پنتاگون گفته است: “همان طور که رئیس جمهوری اوباما تصریح کرده است، ارتش ایالات متحده تا وقتی تهدیدی علیه تاسیسات و افراد ما وجود داشته باشد به اقدام مستقیم علیه داعش ادامه خواهد داد.”

باراک اوباما، رئیس‌جمهور امریکا، روز پنجشنبه مجوز حمله علیه گروه تروریستی داعش در عراق را صادر کرده بود و بریتانیا نیز از این تصمیم امریکا حمایت کرده است.

از سوی هم، اداره هوانواردی امریکا با صدور بیانیه تمامی پروازهای هواپیماهای این کشور را در حریم هوایی عراق ممنوع کرده و دلیل آن را ادامه درگیری‌ها بین گروه داعش و نیروهای امنیتی عراق خوانده است.

در روزهای اخیر نیروهای داعش پس از تصرف «سنجار» و «زومر» در شمال عراق صدها هزار نفر از جمله اعضای اقلیت‌های مذهبی ایزدی را آواره کرده‌اند.

خشونت‌ها در عراق پس از آن شدت گرفت که گروه داعش، مرکز ولایت نینوا و دومین شهر بزرگ عراق، و نیز شهر تکریت، مرکز ولایت صلاح‌الدین، را تصرف کرد اما تکریت پس از چندی دوباره تحت کنترل ارتش عراق قرار گرفت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *