آغاز تحرکات نظامی گروه تروریستی داعش در ولایت جوزجان

مسؤلان محلی ولسوالی های «درزاب و قوش تیپه» ولایت جوزجان با نگرانی از حضور گروه تروریستی داعش و آغاز تحرکات این گروه هراس افگن در این ولسوالی ها می گویند، اگر حکومت در قبال نابودی آن اقدامات جدی را روی دست نگیرد وضعیت در شمال بدتر خواهد شد.

 رحمت الله حشر ولسوال درزاب به خبرگزاری خاورمیانه گفت گروه داعش در بخش های کوهستانی این ولسوالی پایگاه ساخته اند و این گروه از حالت تدافعی و جلب و جذب بیرون شده و به حملات شان بالای پاسگاه های امنیتی آغاز کرده اند.

به گفته آقای حشر تروریستان خارجی نیز در میان این گروه حضور دارند و اکثراً رهبری جنگ از سوی آنان صورت می گیرد.

از سوی هم «بایمراد» سرپرست ولسوالی قوش تیپه به خبرگزاری خاورمیانه می گوید که حتی در ۴ کیلومتری مرکز این ولسوالی، افراد وابسته به گروه داعش فعالیت می کنند و به سلاح های پیشرفته و مجهز دسترسی دارند.

به گفته آقای بایمراد تعداد این گروه هراس افگن بشمول تروریستان خارجی نزدیک به ۳۰۰ تن می رسد و درین اواخر فعالیت آنان شدت گرفته از قوت نظامی بالایی برخوردار شده اند.

این مقام محلی قوش تپه گفت که با آغاز فعالیت نظامی گروه های داعش و طالبان مسلح از سال ۱۳۸۹ به این طرف هیچگونه عملیات نظامی از سوی حکومت بمنظور ریشه کن سازی این گروه ها انجام نشده و بیشترین بخش های قوش تپه زیر کنترول طالبان و داعشیان قرار دارد.

این مقام های محلی، فصل زمستان را بهترین زمان برای انجام عملیات نظامی به هدف پاکسازی گروه های هراس افگن می دانند و از حکومت خواستار راه اندازی عملیات زود هنگام هستند.

در عین حال حکمت الله امین زاده سخنگوی پولیس جوزجان به خبرگزاری خاورمیانه گفت، تا هنوز اطلاعاتی در مورد فعالیت نظامی گروه داعش از سوی مسؤلان محلی این ولسوالی ها به آنان مواصلت نکرده است.

اما وی می گوید که بخاطر پیشگیری از تحرکات احتمالی مخالفان مسلح دولت، نظامیان بیشتری را به این بخش ها اعزام کرده اند.

به گفته منابع، داملا نادر الملک و داملا غضنفر در ولسوالی درزاب و قاری حکمت در ولسوالی قوش تپه مسؤلیت رهبری گروه داعش را به عهده دارند و بیشتر برنامه های شان، از قریه های خانقاه و چقمه چقر ولسوالی قوش تپه و آقسای، آقبلاق و تاجوار ولسوالی درزاب که از پایگاه های مهم آنان بشمار می رود، طراحی می شود.

همچنان گفته می شود در میان این گروه، تروریستان چچینی، اوزبیکستانی و تاجیک حضور دارند که ماین سازی، انفجارات و راه اندازی عملیات را به افراد داخلی شان آموزش می دهند.

دوشب پیش در اثر درگیری میان افراد وابسته به گروه داعش و نیروهای امنیتی افغان یک سرکرده کلیدی این گروه بنام محمد ناصر در ولسوالی درزاب جان باخته بود.

Author

About Author

1 thought on “آغاز تحرکات نظامی گروه تروریستی داعش در ولایت جوزجان

  1. دولت….دولت تقلبی است اگر دولت دولتی راسخ میبود تا کنون در هیچ یک نقطه افغانستان جنگی یا جنگ جویی وجود ن میبود بدون شرم با دهن پر میگویند هیچ حمله از سوی داعش به عساکر افغان نشده چطو امکان داره نشده باشه هر شب است میشه و دگه جوزجان جای دوری نیست مرکز است تقریباً و هیچ تروریستی در این ولایت باید نمیبود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *