آغاز برنامه آموزشی برای دیپلمات های افغان در واشنگتن

دومین برنامه آموزشی مشترک چین و امریکا برای دیپلمات‌های افغان در واشنگتن آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جیمز دابینز، فرستاده ویژه امریکا به افغانستان و پاکستان، لوکانگ، نماینده سفارتخانه چین در امریکا و اکلیل احمد حکیمی، سفیر کشورمان به امریکا در مراسم شروع به کار این برنامه در وزارت امور خارجه امریکا حضور یافتند.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در پیامی تبریک خود را درباره آغاز به کار دومین برنامه آموزشی برای دیپلمات‌های افغان ابراز داشت، وی در این ییام گفت: برنامه مشترک امریکا و چین به منظور آموزش دیپلمات‌های افغان یک نمونه موفقیت آمیز همکاری میان پکن و واشنگتن در قبال یک کشور جهان سومی است.

وزیر امور خارچه چین افزود: پکن آماده همکاری با جامعه بین‌الملل از جمله امریکا برای تداوم کمک‌ها به افغانستان به منظور برقراری صلح و روند سازش در این کشور است.

نماینده سفارتخانه چین در امریکا نیز در مراسم افتتاحیه آغاز به کار دومین برنامه آموزش مشترک چین وامریکا برای دیپلمات‌های افغان گفت که سال ۲۰۱۴ برای مردم افغانستان زمانی حساس است و دولت پکن امیدوار است که در زمان گذار امنیتی، اقتصادی و سیاسی این کشور همچنان در صلح و ثبات و توسعه باقی بماند.

فرستاده ویژه امریکا در افغانستان و پاکستان نیز با توصیف این مسئله که برقراری روابط میان امریکا با افغانستان و چین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: برنامه آموزشی مشترک به ارائه منافع مشترک امریکا و چین در به وجود آوردن افغانستان صلح‌آمیز، با ثبات، سازنده و مدرن می‌انجامد، آموزش دیپلمات‌های افغان تنها بخشی از اقدامات مشترک چین و امریکا است و قرار است در آینده برنامه‌هایی برای کارشناسان پرستاری و طبی این کشور نیز برگزار شود.

در مجموع ۱۲ دیپلمات‌ جوان افغان دو هفته آموزش خود را در امریکا آغاز کردند و در این برنامه به سخنرانی درباره دیپلماسی، ارتباطات عمومی و مدیریت سفارتخانه پرداخته و از سفارت چین در واشنگتن دیدن می‌کنند.

در بخش دیگری از این برنامه این دیپلمات‌های جوان افغان اواخر سال جاری میلادی به پکن می‌روند.

فرحت حسن زای، یکی از این دیپلمات‌ها که برای اولین بار است در این برنامه شرکت می‌کند، گفت که برای برگزاری این برنامه امیدواری‌های بسیار زیادی وجود دارد و معتقد است که آن‌ها در جریان این برنامه آموزشی مشترک با چالش‌ها و فرصت‌های فراوانی رو به رو می‌شوند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *