آغاز هفدهمین دورمسابقات المپیک آسیایی درکوریایی جنوبی

هفدهمین دور مسابقات المپیک آسیایی شب گذشته با حضور بیش از چهل کشور آسیایی به شمول افغانستان در شهر انچون کوریایی جنوبی آغاز شد .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این مسابقات برای ۱۵ روز دیگر ادامه دارد و در آن ورزشکاران در ۳۰ رشته ورزشی برای کسب مدال با هم رقابت می کنند.

در این مسابقات به نمایندگی از افغانستان؛ ۱۲ رشته ورزشی و بیش از ۱۰۰ ورزشکار و هیات افغانی حضور دارند.

در تاریخ هفتاد و پنج ساله کمیته ملی المپیک افغانستان برای نخستین بار است که  بیش از صد ورزشکار و هیات در مسابقات المپیک آسیایی حضور می یابند.

رئیس کمیته ملی المپیک افغانستان که در مراسم افتتاحیه این مسابقات حضور داشت اظهار امیدواری کرد که تیم های ملی افغانستان بتوانند دستآورد های چشمگیری را برای کشورمان  داشته باشند.

در این مراسم افزون بر اشتراک ورزشکاران بیش از دوازده فدارسیون ورزشی، رفیع فردوس مدیر عامل هیات کمیته ملی المپیک افغانستان،  مصطفی مستور معین وزارت مالیه و رئیس فدارسیون گلف، جان علم حسنی و قاسم حمیدی معاونین ریاست تربیت بدنی و سپورت نیز اشتراک نموده اند.

رئیس فدارسیون گلف از آمادگی ورزشکاران  درهفدهمین دور مسابقات المپیک آسیایی گفت، همت بلند ورزشکاران افغانستان می تواند سبب کسب مدال در چنین رویداد های بزرگ شود.

قابل یاد آوریست عصر روزگذشته  ورزشکاران تکواندو، ووشو، جودو، بایسکلرانی، گلف، مشت زنی و والیبال ساحلی به شهر انچون کوریایی جنوبی برای اشتراک در این مسابقات به تیم افغانستان ملحق شدند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *