آزمایش موشکی اسرائیل هشدار غیر مستقیم به روسیه

 تحلیلگران  سیاسی گفته اند با توجه به حمایت مسکو از دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه اقدام اخیر رژیم اسرائیل در زمینه پرتاب آزمایشی یک فروند موشک بالستیک دوربرد جدید ممکن است به منزله یک هشدار ضمنی به روسیه باشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کریستوفر واکر، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با پرس تی‌وی گفت این اقدام اسرائیل را در واقع می‌توان به منزله «یک پیام ضمنی (به روسیه)» در نظر گرفت.

واکر با انتقاد از اقدام رژیم اسرائیل در آزمایش این موشک جدید به رغم تحولات فراوانی که در سراسر خاورمیانه در حال اتفاق افتادن است گفت این مساله به نوعی تهدید توخالی و ارعاب شباهت دارد.

ارتش رژیم اسرائیل روز جمعه (۲۱سرطان )  موشک بالستیک جدید را به طور آزمایشی از پایگاهی در سواحل مدیترانه شلیک کرد.

این موشک که می‌تواند یک کلاهک هسته‌ای، شیمیایی یا بیولوژیکی را حمل کند و برد آن ۵ هزار مایل است می‌تواند به اهدافی در روسیه اصابت کند.

واکر با اشاره به حمایت روسیه از دولت سوریه خاطرنشان کرد مطمئنا روس‌ها از این‌که به آن‌ها گفته شود شما در حال حاضر در محدوده اصابت موشک‌های هسته‌ای اسرائیلی‌ها قرار دارید با روی خوش استقبال نخواهند کرد.

وی افزود : باید رک و راست بگویم که فکر نمی‌کنم وجود این موشک‌ها در (اراضی اشغالی فلسطین) برای دستگاه اطلاعاتی روسیه چیز عجیبی بوده باشد؛ اکنون زمان علنی کردن آن‌ها بود که همواره فشار در منطقه را تشدید می‌کنند؛ منطقه‌ای که هم اکنون نیز در نقطه جوش قرار دارد.

روسیه در ناآرامی‌های سوریه که از ماه مارس ۲۰۱۱ میلادی آغاز شد در کنار دولت دمشق ایستاده است و از تصویب چند قطعنامه طراحی شده از سوی غرب در شورای امنیت سازمان ملل بر ضد سوریه جلوگیری کرده است.

روسیه در ماه می از توافق مسکو برای فروش موشک‌های دفاع هوایی پیشرفته اس ۳۰۰ به سوریه خبر داد. طبق اعلام بشار اسد، دمشق در حال حاضر نخستین محموله از سامانه‌های دفاع موشکی اس ۳۰۰ ارسالی از روسیه را در اختیار دارد.

شمار زیادی از مردم سوریه از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در خشونت‌ها و ناآرامی‌های این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

دولت سوریه می‌گوید، این ناآرامی‌ها از خارج از کشور کنترل و هدایت می‌شود و گزارش‌های موجود نیز حاکی از آن است که شمار زیادی از شورشیان اتباع خارجی هستند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *