آزمایش موتور موشک با سوخت جامد در کوریای شمالی

118210_343کوریای شمالی اعلام کرد که موتور موشک با سوخت جامد را با موفقیت آزمایش کرده و کیم جونگ اون رهبر این کشور نیز نظاره‌گر آن بوده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این ادعا در صورتی که تایید شود می‌تواند بدین معنی باشد که کوریای شمالی بدون توجه به تحریم‌های سازمان ملل متحد، به کار روی برنامه موشک بالستیک قاره‌پیما با سرعت ادامه می دهد.

خبرگزاری رسمی کوریای شمالی اعلام کرد کیم جونگ اون با خوشحالی بسیار اعلام کرد: این آزمایش موفقیت آمیز به تقویت قدرت موشک‌های بالستیک کره شمالی کمک می‌کند که قادر هستند حملاتی بی‌رحمانه را علیه نیروهای متخاصم انجام دهند.

کوریای شمالی هفته گذشته اعلام کرد: آزمایش شبیه‌سازی‌شده یک فروند موشک بالستیک با قابلیت بازگشت مجدد از فضا را با موفقیت انجام داده است و این کشور به‌ زودی موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را آزمایش خواهد کرد.

کوریای شمالی پیشتر موشک‌هایی دور برد را آزمایش کرده است که از سوخت مایع استفاده می‌کنند اما به نظر می‌رسید این کشور قادر به ساخت موشک‌های قاره‌پیمای دور برد با سوخت جامد نیست.

در حالی که کوریای شمالی به پیشرفت‌هایش در زمینه برنامه موشکی بالستیک خود می‌بالد، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند این کشور تا ساخت موشک بالستیک قاره‌پیما که بتواند تهدیدی برای آمریکا باشد یک دهه یا شاید زمان بیشتری فاصله دارد.

کوریای شمالی هفته گذشته نیز بدون توجه به تحریم‌های جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد و آمریکا علیه این کشور دو فروند موشک بالستیک میان برد را به طرف دریا شلیک کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در واکنش به آزمایش هسته‌ای ماه جنوری کوریای شمالی تحریم‌های جدیدی را علیه این کشور اعمال کرد. آمریکا نیز اخیرا تحریم‌هایی جدید علیه کوریای شمالی اعمال کرده است.

کوریای جنوبی روز چهارشنبه هشدار داد تهدید کوریای شمالی را درخصوص حمله به دفتر ریاست جمهوری کوریای جنوبی، به شدت پاسخ خواهد داد.

وزارت وحدت کوریای جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای این کشور هرگونه اقدام تحریک آمیز کوریای شمالی را به شدت و بی‌رحمانه تلافی خواهند کرد و پیونگ یانگ مسئول هرگونه پیامد ناشی از آن خواهد بود.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که کمیته وحدت صلح آمیز کوریای شمالی اعلام کرد: نیروهای مسلح این کشور نبردی تلافی جویانه را برای از بین بردن دولت پارک گئون‌های رئیس جمهور کوریای جنوبی آغاز خواهند کرد.

کمیته وحدت صلح آمیز کوریای شمالی همچنین اعلام کرد: این حملات ممکن است از دفتر ریاست جمهوری کوریای جنوبی آغاز شود.

Author

About Author