آزادی ۱۴ زندانی پاکستانی از زندان بگرام افغانستان

چهارده زندانی پاکستانی از زندان بگرام افغانستان، بعد از رایزنی با مقامات اسلام‌آباد آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این زندانیان پاکستانی از سال ۲۰۱۰ در زندان بگرام به سر می‌برند که بعد از رایزنی‌های دیپلماتیک بین پاکستان و مقامات امریکایی آزاد شدند.

سارا بلال وکیل برجسته پاکستانی که تا کنون تلاش‌های زیادی برای آزادی زندانیان بگرام انجام داده در جمع خبرنگاران گفت: عبد‌الحلیم یکی از زندانیان آزاد شده ۹ سال قبل از شهر کراچی ناپدید و به زندان بگرام افغانستان انتقال یافت.

وی افزود: ظرف ۱۰ ماه گذشته بیش از ۳۹ پاکستانی از بگرام آزاد شده‌اند اما هنوز هم تعداد زیادی از زندانیان پاکستانی در این زندان به سر می‌برند که برای دفاع از خود حتی به وکیل دسترسی ندارند.

سارا‌ بلال عنوان کرد: هنوز از محل استقرار ۹ زندانی پاکستانی که ماه گذشته از بگرام آزاد شدند اطلاعاتی در دست نیست به نظر می‌آید این زندانیان بعد از آزادی در حراست نیروهای امنیتی پاکستان به سر می‌برند.

زندانیان آزاد شده پاکستانی پیش از این در زندان گوانتانامو به سر می‌بردند که از آنجا با یک هواپیمای خصوصی به بگرام و سپس به فرودگاه نورخان و در نهایت به پاکستان انتقال یافتند.

طبق این گزارش بعد از سال ۲۰۱۲ آمار رسمی از زندانیان پاکستانی که در زندان بگرام به سر می‌برند، وجود ندارد.

احمد‌ دلشاد، احمد‌خان، افضل، عبد العظیم‌، مصطفی‌ علمداندی، سیف‌الرحمان، سید‌محمد، فتح‌الله، حافظ‌الله، عبد‌الله،محمد‌ اکرم، محمد امین، نورالسلام و سیف‌الله از جمله ۱۴ زندانی هستند از زندان بگرام آزاد و مقامات پاکسانی تحویل داده شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *