آریل شارون در گذشت

مسئولان شفاخانه سوروکا از مرگ آریل شارون نخست وزیر پیشین رژیم اسرائیل خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس بخش جراحی و اعصاب شفاخانه سوروکا در شهرک بئر السبع و داکتر ویژه “آریل شارون” نخست وزیر پیشین رژیم اسرائیل از مرگ وی در ساعت پنج و سی دقیقه روز (جمعه) خبر داد.

 وی ضمن اعلام این خبر گفت: پس از وخامت حال “شارون” گروه ویژه داکتران تمامی تلاش خود را برای بهبودی اوضاع وی به کار گرفتند اما با این وجود اقدامات صحی موفقیت آمیز نبود و وی مُرد.

گفتنی است آریل شارون از روز ۵ جنوری سال ۲۰۰۶ به دلیل سکته مغزی سنگین در شفاخانه بستری شد و ادارهٔ کلیه امور نخست وزیری رژیم اسرائیل را  به “ایهود المرت” معاون نخست وزیر واگذار کرد.

شارون از آن زمان تاکنون در وضعیت شبه کما به سر می‌برد و از طریق سرم تغذیه می‌شد، هرچند داکتران از او قطع امید کرده بودند و از خانواده اش خواسته‌اند تا او به طور طبیعی بمیرد اما خانواده وی همچنان خواستار انجام اقدام‌های لازم برای زنده ماندن و انتقالش به خانه شخصیش شده بودند.

لازم به ذکر است از جمله جنایات شارون می توان به  این نکته اشاره کرد که در جریان جنگ ۱۹۸۲ لبنان، زمانی که “شارون” وزیر جنگ رژیم اسرائیل بود( بین ۱۶ تا ۱۸ سپتامبر ) کشتار صبرا و شتیلا رخ داد و در حدود ۸۰۰ تا ۳۵۰۰ غیرنظامی فلسطینی در اردوگاه های پناهندگان صبرا و شتیلا توسط میلیشیاهای مسیحی مارونی فالانژ لبنانی کشته شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *