آرژانتین به شهروندان سوریه پناهندگی قانونی می‌دهد

دولت آرژانتین اعلام کرده است که در صورت تمایل شهروندان سوری، به آنان پناهندگی قانونی می دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دولت کریستینا فرناندز “رئیس جمهور آرژانتین” از طریق کنسولگری های فعال خود در خاک سوریه؛ به شهروندان سوری که از درگیری‌های مسلحانه در کشور شان گریزانند، پناهندگی اعطا می‌کند.

این کشور امریکای لاتین اعلام کرده که این طرح بشردوستانه به پناهندگان سوری به مدت ۲ سال روادید می‌دهد.

کنسولگری‌های آرژانتین در سوریه به کسانی روادید دو ساله می دهد که در درگیری مسلحانه کشور سوریه شرکت کرده و همچنین نباید سوابق کیفری داشته باشند.

متقاضیان باید از دعوت‌نامه برخوردار بوده و آن را به دولت آرژانتین ارائه کنند، این دعوت‌نامه باید از سوی شهروندان آرژانتینی یا مقیمان این کشور ارسال شده باشد که با شخص متقاضی رابطه خویشاوندی یا آشنایی داشته باشند، و همچنین متعهد شوند که به پناهندگان محل اقامت دهند و از آن‌ها در صورت لزوم حمایت و پشتیبانی کنند.

مدرک علاقه‌مندان در خصوص عدم داشتن سوابق کیفری و یا گواهی باید توسط سازمان قضایی سوریه تایید شود.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان تخمین زده که با گذشت ۳ سال از وقوع جنگ در داخل کشور سوریه، تعداد پناهندگان سوری به ۳ میلیون نفر رسیده است.

این رقم از پناهندگان شامل صدها هزار شهروند سوری که بدون مجوزهای لازم از کشورش فرار کرده‌اند و همچنین ۶.۵ میلیون نفری که در درون کشور خود آواره شده‌اند نمی‌شود؛ این بدین معنی است که نزدیک به ۵۰ درصد از مردم سوریه مجبور به فرار از کشور خود می‌باشند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *