آخرین روز استیضاح وزرا

مجلس نماینده گان در آخرین روز از روند استیضاح وزرای کابینه، برای وزرای، مهاجرین و عودت کننده گان، صحت عامه و اقتصاد صندوق رای گذاشتند و تعیین استیضاح وزیر اطلاعات و فرهنگ به بعد از مشخص شدن استعفای وی به تعویق افتاد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سید حسین عالمی بلخی، وزیر مهاجرین، فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامه و ستار مراد وزیر اقتصاد به نشست امروز (۲۶عقرب) دعوت شده بودند که به مانند دیگر وزرا از حضور در مجلس خودداری کردند.

این رایگیری برای اعتماد و یا عدم اعتماد در حالی انجام می شود که وزیر اطلاعات و فرهنگ پیش از این از وظیفه اش استعفا داده بود؛ اما مجلس فیصله کرد که در ابتدا سرنوشت باری جهانی باید مشخص شود.

این در حالی است که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور پیش از این اعلام کرده بود که تا زمان نظر دادگاه عالی، وزرای استیضاح شده در سمتشان باقی خواهند ماند.

قابل ذکر است که تاحال مجلس نماینده گان وزرای فواید عامه، امور خارجه، معارف، تحصیلات عالی، کار و امور اجتماعی، ترانسپورت و مخابرات را سلب صلاحیت کرده و وزرای مالیه، امور شهرسازی، زراعت، مبارزه با مواد مخدر، انرژی و آب و عدلیه نیز رای اعتماد کسب کرده اند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *