۸۰ درصد از شهر حلب سوریه از کنترل تروریست‌ها آزاد شده است

ارتش سوریه

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت تا کنون موفق شده‌اند کنترل ۸۰ درصد از مناطق شرقی حلب را به دست گیرند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سه چهارم از مساحتی که تروریستهای داعش در شرق حلب اشغال کرده بودند اکنون در سیطره ارتش سوریه است.

مقامات سوری اعلام کردند که تروریستهای داعشی وضعیت خوبی ندارند و برخی از آنان با سلاح و امکانات نظامی شان تسلیم نیروهای ارتش سوریه شده‌اند.

جنگ شدید در ده محور همزمان ادامه دارد و صفوف تروریستها نیز در حال متلاشی شدن است طوریکه ارتش سوریه و نیروهای مقاومت امروز پنج منطقه را در شرق حلب از کنترل تروریستها آزاد کردند.

رسانه ها از آخرین تحولات در شهر حلب گزارش دادند که تروریستها پس از شکست در شرق حلب به بمباران مردم بی دفاع «نبل و الزهراء» در شمال حلب و «فوعه و کفریا» در ریف ادلب روی آوردند و شماری از افراد غیر نظامی را در جریان این حملات شهید و زخمی کردند.

همچنین یک منبع نظامی سوری به روزنامه «السفیر» گفته است که عملیات ارتش سوریه برای آزادی «حی الشعار» از دو محور آغاز شده و سیطره بر «حی الشعار» علاوه بر تأمین امنیت راه فرودگاه، حلقه محاصره را بر تروریستها تنگ می‌کند.

از سوی هم نیروهای ارتش سوریه به ۷۰۰ متری قلعه حلب رسیده اند جایکه تروریستها از سه جهت آن را محاصره کرده بودند.

طبق اطلاعاتی جدید از میادین نبرد و فروپاشی صفوف تروریستها به نظر میرسد که آزادسازی مناطق باقی مانده تحت اشغال تروریستها بسیار نزدیک باشد.

یک منبع نظامی در این زمینه گفته که مکالمه‌های تروریستهای محاصره شده با یکدیگر ضبط شده است و ظاهرا آنان در پی راهی برای خروج از این محاصره هستند. جبهه النصره نیز حلقه محاصره را بر سایر گروههای تروریستی تنگتر کرده و یک گروه را که قصد تسلیم شدن داشتند، بازداشت کردند.

روزنامه «الاخبار» نیز امروز با انتشار گزارشی تحت عنوان «سوریه، حلب را پس می‌گیرد» به شکستهای متوالی تروریستها اشاره و تأکید کرد که ۸۰ درصد از مناطق شرقی حلب آزاد شده است و شمار زیادی از گروههای تروریستی وارد مذاکره با دولت سوریه شده‌اند.

ولی برخی از گروههای تروریستی نیز تصمیم به خودکشی گرفته‌اند؛ مسئله ای که به اعتقاد برخی از منابع فرماندهی در حلب در وضعیت تروریستها تغییری ایجاد نخواهد کرد.

این منابع تأکید کردند که تصمیم آزادسازی کُل حلب اتخاذ شده و نبرد راهبردی و روانی به پایان رسیده است. در واقع سوریه، حلب را پس گرفته و فقط مرحله برافراشتن پرچم باقی مانده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *