۲۰ هزار سرباز امریکایی افغانستان را ترک می‌کنند

مقامات واشنگتن از کاهش نظامیان امریکایی در افغانستان خبر داده و تاکید کرده که بیش از ۲۰ سرباز نظامی این کشور، افغانستان در طرف چند ماه آینده ترک می کنند و بنا براین حضور نظامیان امریکایی در افغانستان کمتر از ۱۰ هزار نفرخواهد رسید.

 به خبرگزاری خاورمیانه به نقل از رویترز، باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا اعلام گفته که شمار نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان به زودی به کمتر از ۱۰ هزار نفر کاهش خواهد یافت و حضور این تعداد نیز به دلیل درخواست ارتش امریکا برای آموزش نیروهای افغان می‌باشد.

به دنبال برگزاری انتخابات سراسری افغانستان در تاریخ ۱۶ حمل، مقامات کاخ سفید، وزارت خارجه امریکا و پنتاگون اظهار نظر در خصوص تعداد نظامیان امریکایی که باید پس از پایان مأموریت نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا در افغانستان باقی بمانند، را از سر گرفته اند.

یکی از مقامات امریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: در حال حاضر بحث در خصوص چگونگی ادامه حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان بسیار داغ است و مقامات امریکایی به دنبال گزینه هایی برای کاهش تعداد نظامیان خود در این کشور به کمتر از ۱۰ هزار نفر هستند.

بر اساس این گزارش، مقامات کاخ سفید بر این باورند که نیروهای امنیتی افغانستان به توان نظامی کافی رسیده اند و احتمالا کمتر از ۵ هزار نفر نظامی امریکایی پس از پایان مأموریت نیروهای ائتلاف در این کشور باقی خواهد ماند.

 بنا بر اعلام مقامات کاخ سفید، این تعداد نظامی امریکایی نیز بر مسائل آموزشی و همچنین عملیات مقابله با تروریسم در افغانستان خواهند ماند.

بنابراین گزارش، ارزیابی مثبت مقامات امریکایی از نحوه برگزاری انتخابات سراسری افغانستان و مشارکت قابل توجه مردم افغان در این انتخابات دلیل اصلی اظهارنظرهای مقامات کاخ سفید برای خارج کردن تعداد زیادی از نیروهای امریکایی از افغانستان است.

گفتنی است در حال حاضر حدود ۳۳ هزار نظامی امریکایی در افغانستان حضور دارد و این تعداد پس از توافق سال ۲۰۱۱ کاهش یافته در حالیکه شمار سربازان امریکایی در افغانستان به ۱۰۰ هزار نفر میرسید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *