یک شرکت فرانسوی-سوئیسی اعتراف کرد که به داعش کمک مالی کرده

یک شرکت فرانسوی-سوئیسی با تاکید بر اینکه اشتباه غیرقابل قبولی را مرتکب شده است اذعان کرد به داعش و سایر گروه های تروریستی در سوریه بطور مستقیم پول پرداخت کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بیت هس» رئیس شرکت سمنت و مواد ساختمانی «لافارژاولسن» گفت که این شرکت در «مرحله دشواری» قرار دارد. هس به روزنامه فرانسوی فیگارو گفت که این مرحله دشوار برای اعتبار آن مشکلاتی ایجاد کرده است.

باورها بر این است که شرکت لافارژاولسن از داعش و دیگر گروه های تروریستی در ازای خرید نفت پول پرداخت کرده باشد. داعش در ماه جون ۲۰۱۳ کنترل ذخایر راهبردی نفت سوریه را در اختیار داشت.

«فردریک ژولیبوا» که سال ۲۰۱۴ مدیر کارخانه لافارژ در سوریه بود، به تامین مالی تروریسم و نقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه نفت سوریه متهم شده است. «برونو پرشو» سلف ژولیبوا (۲۰۱۴-۲۰۰۸) و «ژان کلود ویارد» رئیس بخش امنیتی لافارژ نیز به تامین مالی تروریسم و «به خطر انداختن زندگی دیگران» متهم هستند.

لافارژ اولین بار در زمستان سال گذشته اذعان کرد که برای حفظ امنیت یکی از کارخانه های خود در سوریه، به برخی گروه های تروریستی باج داده است.

این شرکت فرانسوی در حالی اعتراف به پرداخت پول به داعش کرده که فرانسه از جمله کشورهای اروپایی است که متحمل بیشترین آسیب از تروریسم داعش شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *