یونیسف: بیش از پنج هزار کودک در جنگ یمن جان باخته‌اند

مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای صندوق حمایت کودکان سازمان ملل متحد( یونیسف) آمار قربانیان کودکان را در جنگ یمن بیش از پنج هزار تن اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از فانوس، «گرت کاپلاره» که از دفتر منطقه ای یونیسف در عمان پایتخت اردن سخن می گفت، افزود: تشدید جنگ و افزایش محاصره یمن، مشکلات و بحران شهروندان یمنی به ویژه کودکان این کشور را به عنوان شکننده ترین قشر وخیم تر می کند.

کاپلاره با استناد به گزارش گروه کمک های بین المللی افزود: روزانه بیش از ۱۳۰ کودک یمنی بر اثر گرسنگی یا بیماری مزمن ناشی از جنگ جان می بازند.

سازمان «نجات کودکان» نیز اخیرا در گزارشی اعلام کرده است که محاصره یمن بر تعداد کودکان جان باخته یمنی در جنگ خواهد افزود.

مقام های سازمان ملل متحد اعلام کردند که ۲۰ میلیون یمنی از جمله ۱۱ میلیون کودک این کشور نیازمند کمک های فوری بشردوستانه هستند و بحران این کشور فجیع ترین بحران انسانی در جهان است.

براساس بیانیه مشترک برنامه جهانی غذا، یونیسف و سازمان بهداشت جهانی، ۱۵۰ هزار کودک یمنی دچار سوء تغذیه هستند که امکان جان باختن آنها در ماه آینده دور از انتظار نیست.

در این بیانیه آمده است که شمار مبتلایان مشکوک به بیماری «وبا» در یمن به یک میلیون و ۱۹ هزار و ۴۴ تن رسیده است که ۲۸ درصد از آنان را کودکان تشکیل می دهند و از مجموع مبتلایان به وبا، ۲ هزار و ۲۳۷ تن نیز جان باخته اند.

از سوی هم وزارت صحت عامه یمن اعلام کرد: شمار مبتلایان مشکوک به بیماری «دیفتری» به ۳۸۱ مورد رسیده است که از این تعداد، ۳۸ نفر جان باختند و این بیماری در ۱۸ ولایت این کشور شیوع پیدا کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *