یان کوبیش: ختم روند بررسی آراءبه ۱۱ اسد امکان پذیرنیست

یان کوبیش نماینده ویژه سامان ملل متحد در امورافغانستان در دیدار با حامدکرزی گفته است که روند شمارش و بررسی آراء که قرار به تاریخ ۱۱ اسد تکمیل شود، امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای کوبیش ظهر روز پنجشنبه با حامدکرزی رئیس جمهور کشور در ارگ دیدار کرد.

در این دیدار، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در رابطه به پیشرفت پروسه بررسی آرای انتخابات ریاست جمهوری به حامدکرزی معلومات داد.

آقای کوبیش گفت که کار پروسه تفتیش آرا به خوبی به پیش می رود ولی ختم این پروسه الی یازدهم سنبله سال روان (۲ سپتمبر) امکان پذیر نمی باشد.

نماینده خاص سازمان ملل متحد اظهارامیدواری کرده است که پروسه بررسی آرا الی تاریخ ۱۹ سنبله سال روان (۱۰ سپتمبر) به انجام برسد.

قابل یادآوری است که سازمان ملل متحد، قبلا در یک نامهء عنوانی رئیس جمهور کرزی، برای بررسی صد در صد تمام آرای انتخاباتی، خواهان به تعویق انداختن تاریخ برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید برای یک ماه از تاریخ ۲ اگست گردیده بود.

 این درحالیست که تیم اصلاحات و همگرایی روند بررسی آراء را از دو روز به این طرف متوقف کرده و به کمیسیون مستقل انتخابات حضور نیافته اند و نمایندگی سازمان ملل متحد نیز از حضور تیم تحول و تداوم در پروسه بررسی ابطال آرا خود داری کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *