گسترش روابط تجارتی و اقتصادی افغانستان و رویسه

ارگ ریاست جمهوری کشور اعلام کرد که افغانستان و روسیه روابط تجارتی و اقتصادی شانرا گسترش میدهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه؛ حامد کرزی رئیس جمهوری کشور با “یوری سنتیورین” معین وزارت انرژی فدراتیف روسیه که همچنان ریاست کمیسیون مشترک بین الحکومتی همکاری های تجارتی و اقتصادی روسیه و افغانستان را از جانب کشورش بدوش دارد، دیدار کرد.

این دیدار قبل از ظهر امروز (دوشنبه) در ارگ انجام شد، آقای یوری سنتیورین در راس یک هیات عالی رتبهء تاجران و سرمایه گذاران روسیه به کابل آمده است.

آقای یوری تاکید کرد که دولت روسیه و همچنان تاجران و سرمایه گذاران آن کشور خواهان گسترش روابط تجارتی و اقتصادی در عرصه های مختلف با افغانستان می باشند و به همین دلیل وی و هیات همراه اش به افغانستان سفر کرده است.

این مقام ارشد روسی از دیروز بدینسو مصروف مذاکرات با مسئولین وزارت خانه های مختلف افغانستان می باشند.

همچنین حامد کرزی رئیس جمهوری کشورمان، روسیه را همسایه نزدیک افغانستان دانسته گفت که افغانستان به روابط خویش با روسیه اهمیت و ارزش زیادی قایل است و می خواهد که این روابط را بیشتر از پیش گسترش دهد.

رئیس جمهور کشور به هیات روسی اطمینان داد که افغانستان در زمینه گسترش هر چه بیشتر روابط تجارتی و اقتصادی میان دو کشور کاملاً همکار می باشد.

حامد کرزی در این دیدار از هیات روسی خواست تا شرکت دولتی هوایی ایرو فلوت روسیه پرواز های خویش را مجدداً به افغانستان آغاز نماید.

قابل یاد آوری است که هیات فدراتیف روسیه که تعداد شان به ۵۳ تن می رسد، متشکل از نمایندگان کمپنی های بزرگ دولتی و خصوصی آن کشور می باشد.

این هیات نشست خویش را در چوکات کمیسیون مشترک بین الحکومتی همکاری های تجارتی و اقتصادی روسیه و افغانستان با جانب افغانستان آغاز کرده است.

این هیات فرصت های سرمایه گذاری را در عرصه های مختلف در افغانستان مطالعه خواهد کرد، راجع به همکاری ها در چوکات کمیسیون متذکره به بحث پرداخته و تمرکز بالای پروژه های خواهد نمود که از جانب شوروی سابق در افغانستان اعمار گردیده است.

 ریاست این کمیسیون مشترک را از جانب افغانستان عبدالهادی ارغندیوال وزیر اقتصاد به عهده دارد و قرار است در جریان جلسهء دوم کمیسیون متذکره بر علاوه مطالعه فرصت های سرمایه گذاری در افغانستان، موافقتنامه های در زمینه های حمایت و تشویق سرمایه گذاری و ارتباطات میان فرودگاههای دو کشور به امضا برسد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *