گزارش های ضدو نقیض درباره حمله برتاسیسات امریکادرعراق

بر اساس تازه ترین گزارشات،  روزنامه وال استریت ژورنال فاش ساخته که امریکا  ادعا کرده است که پریسم امریکا  پیامی از ایران به شبه نظامیان عراقی را شنود کرده که در آن از گروههای مسلح عراقی خواسته شده که در صورت حمله امریکا به سوریه، سفارت و اماکن  مرتبط به امریکا را در عراق  مورد حمله قرار دهند.

 به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  مقامات امریکایی می گویند پیام که از سوی ایران در چند روز گذشته صادر شده مربوط به قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بوده او در این پیام می گوید که در صورت حمله امریکا به سوریه، گروههای شیعه عراقی باید آماده پاسخگویی قاطع را داشته باشند.

با این حال مقامات ایرانی گفته اند که دولت جمهوری اسلامی ایران در طراحی برای حمله به منافع امریکا مشارکت ندارد.

علیرضا میریوسفی یک سخنگوی دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد گفته است این اتهامات علیه دولت ایران بی پایه هستند و با هدف تحریک کنگره به تجویز حمله نظامی به سوریه بیان شده اند.

او گفت “باید یادمان باشد که اتکا به گزارشهای امنیتی از مقامات بی نام و نشان امریکایی فاجعه عراق را باری دیگر تکرار خواهد کرد.”

اشاره آقای میریوسفی به گزارشهای خلافی بود که پیش از حمله امریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ در خصوص وجود سلاحهای کشتار جمعی در عراق منتشر شده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *