گروه داعش در ۶۵ کیلومتری کابل، مقبره ها را در لوگر آتش زدند

مقامات محلی در ولایت لوگر در جنوب کابل اعلام کرده اند که شماری از افراد مسلح وابسته به گروه تروریستی داعش مقبره ها

مقامات محلی در ولایت لوگر در جنوب کابل اعلام کرده اند که شماری از افراد مسلح وابسته به گروه تروریستی داعش مقبره ها و زیارتگاه ها را در منطقه “پنگرام” ولسوالی چرخ این ولایت به آتش کشیده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شماری از اعضای گروه داعش که با افتخار کامل از عضویت در صفوف گروه تروریستی داعش نام میبرند، شب هنگام در ولسوالی چرخ ولایت زیارت ها را آتش زده و به زور وارد خانه های مردم شده اند.

منابع امنیتی در ولایت لوگر اعلام کرده اند که اعضای گروه داعش پس از ورود به داخل خانه های مردم، تلویزیون ها را شکستانده و مردم را محل هشدار داده اند که در صورت مشاهده هرگونه تحرکات علیه نیروهای داعشی، آنان را خواهند کشت.

خلیل الله کمال ولسوال چرخ ولایت لوگر با تایید این رویداد ها گفته است که زیارت “خواجه علی” یکی از زیارتگاه های مشهور در این ولایت بود که توسط گروه وابسته به داعش آتش زده شده است.

مقامات محلی در ولایت لوگر می گویند که افراد مسلح داعش چندی قبل در ولسوالی چرخ یک شخصی را بنام “امارتی” به عنوان رهبر خود اعلام نمودند و از مردم و طالبان محلی خواستند که با گروه داعش و ابوبکر البغدادی بیعت کنند.

با این حال از گسترش فعالیت های گروه داعش در ولایت لوگر و بخصوص در ولسوالی چرخ این ولایت نگرانی های را به جود آورده و در صورتی که دولت اقدام جدی علیه داعشیان نکند در زودترین فرصت آنان تحرکات خود را بیشتر خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *